NES Remix 2

    25/04/2014

    WiiU

    Mario Golf: World Tour

    02/05/2014

    3DS

    Mario Kart 8

    30/05/2014

    WiiU

    Super Smash Bros.

    Lato/Jesien 2014

    3DS/WiiU

Nawigacja
Super Mario Advance 2: Super Mario World[game-guide]
Super Mario Advance 2: Super Mario World
Game Boy Advance
=====================================
Poradnik przygotowa Kris (Krzysztof Godziejewski)
Wersja 1.0 (Rozpoczta 17-Kwietnia-2005)
E-mail – Kgodziejewski@op.pl
Plik way okoo 54 kb
=====================================
=====================================
Zawarto:
0 – Sowo wstpne
1 – Rnice SNES > GBA
2 – Spis Plansz
3 - Kontrolki
4 – Power Upy
5 – Opis przejcia
6 - Podzikowania i zezwolenia
7 – Zakoczenie

=====================================
0 – Sowo wstpne
Dlaczemu zrobiem opis do tej gry? Pewnie dlatego e nie narzekam na nadmiar czasu i j
uwielbiam. Jest to pierwsza gra ktr dostaem w swoim yciu (Mwi tu jeszcze o wersji na
Super Nintendo). Wakowaem j przez wiele, wiele lat, i wakuje nadal. W tej chwili
wywiczyem si do takiej perfekcji i potrafi j ukoczy w czasie niszym ni trzy
godziny. Ukoczy, znaczy si zaliczy wszystkie 96 plansz. Taki jest te ten opis. Nie wdaje
si nadto w szczegy, lecz podaje najprostsze z moliwych sposoby ukoczenia kadej
planszy po kolei. Wielu z Was pewnie ma z tym problemy, jako e nie zawsze pamitamy
ktr plansze ju zrobilimy a ktr nie. Std w akapicie drugim spis wszystkich plansz, ktry
mona sobie wydrukowa, i dostawia kolejno ptaszka przed kad ukoczon plansz. Nie
rozpisywaem si jak w kadej planszy zdoby wszystkie pi monetek Yoshiego. Jeeli kto
byby jednak chtny za to si wzi, chtnie spawam ten tekst, z jego. Have a nice day!

===================================
1 – Rnice SNES > GBA
Rnice… hmm, no jest ich kilka, ale znowu nie a tak duo. W wersji na GBA moemy
zasejfowa praktycznie w dowolnym momencie, czego brakowao w oryginale. Zapamituj
si rwnie punkty z jakimi wyczamy konsole. Nasze postacie wydaj dwiki, jakich
przedtem nie miay. Kilka tekstur jest podmienionych, i nasze postacie oglnie s okrglejsze.

===================================

2 – Spis Plansz

[zaliczona meta] - Numer Planszy i nazwa - (zdobyte wszystkie pieniki Yoshiego)

Yoshi's Island
[ ] 1. Yoshi's Island 1 ( )
[ ] 2. Yellow Switch Palace ( )
[ ] 3. Yoshi's Island 2 ( )
[ ] 4. Yoshi's Island 3 ( )
[ ] 5. Yoshi's Island 4 ( )
[ ] 6. #1 Iggy's Castle ( )

Donut Plains
[ ] 7. Donut Plains 1 ( )
[ ] 8. Donut Plains 1 Secret Exit ( )
[ ] 9. Donut Plains 2 ( )
[ ] 10. Donut Plains 2 Secret Exit ( )
[ ] 11. Donut Ghost House ( )
[ ] 12. Donut Ghost House Secret Exit ( )
[ ] 13. Donut Plains 3 ( )
[ ] 14. Donut Plains 4 ( )
[ ] 15. #2 Morton's Castle ( )
[ ] 16. Green Switch Palace ( )
[ ] 17. Donut Secret 1 ( )
[ ] 18. Donut Secret 1 Secret Exit ( )
[ ] 19. Donut Secret House ( )
[ ] 20. Donut Secret House Secret Exit ( )
[ ] 21. Donut Secret 2 ( )

Vanilla Dome
[ ] 22. Vanilla Dome 1 ( )
[ ] 23. Vanilla Dome 1 Secret Exit ( )
[ ] 24. Vanilla Dome 2 ( )
[ ] 25. Vanilla Dome 2 Secret Exit ( )
[ ] 26. Vanilla Ghost House ( )
[ ] 27. Vanilla Dome 3 ( )
[ ] 28. Vanilla Dome 4 ( )
[ ] 29. #3 Lemmy's Castle ( )
[ ] 30. Red Switch Palace ( )
[ ] 31. Vanilla Secret 1 ( )
[ ] 32. Vanilla Secret 1 Secret Exit ( )
[ ] 33. Vanilla Secret 2 ( )
[ ] 34. Vanilla Secret 3 ( )
[ ] 35. Vanilla Fortress ( )

The Butter & Cheese Bridges
[ ] 36. Cheese Bridge Area ( )
[ ] 37. Cheese Bridge Area Secret Exit ( )
[ ] 38. Cookie Mountain ( )
[ ] 39. #4 Ludwig's Castle ( )
[ ] 40. Soda Lake ( )
[ ] 41. Butter Bridge 1 ( )
[ ] 42. Butter Bridge 2 ( )

Forrest of Illusion
[ ] 43. Forest Of Illusion 1 ( )
[ ] 44. Forest Of Illusion 1 Secret Exit ( )
[ ] 45. Forest of Illusion 2 ( )
[ ] 46. Forest of Illusion 2 Secret Exit ( )
[ ] 47. Forest of Illusion 3 ( )
[ ] 48. Forest of Illusion 3 Secret Exit ( )
[ ] 49. #5 Roy's Castle ( )
[ ] 50. Blue Switch Palace ( )
[ ] 51. Forest Ghost House ( )
[ ] 52. Forest Ghost House Secret Exit ( )
[ ] 53. Forest of Illusion 4 ( )
[ ] 54. Forest of Illusion 4 Secret Exit ( )
[ ] 55. Forest Secret Area ( )
[ ] 56. Forest Fortress ( )

Chocolate Island
[ ] 57. Chocolate Island 1 ( )
[ ] 58. Choco-Ghost House ( )
[ ] 59. Chocolate Island 2 ( )
[ ] 60. Chocolate Island 2 Secret Exit ( )
[ ] 61. Chocolate Island 3 ( )
[ ] 62. Chocolate Island 3 Secret Exit ( )
[ ] 63. Chocolate Fortress ( )
[ ] 64. Chocolate Island 4 ( )
[ ] 65. Chocolate Island 5 ( )
[ ] 66. #6 Wendy's Castle ( )
[ ] 67. Chocolate Secret ( )
[ ] 68. Sunken Ghost Ship ( )

Valley Of Bowser
[ ] 69. Valley of Bowser 1 ( )
[ ] 70. Valley of Bowser 2 ( )
[ ] 71. Valley of Bowser 2 Secret Exit ( )
[ ] 72. Valley Ghost House ( )
[ ] 73. Valley Ghost House Secret Exit ( )
[ ] 74. Valley of Bowser 3 ( )
[ ] 75. Valley of Bowser 4 ( )
[ ] 76. Valley of Bowser 4 Secret Exit ( )
[ ] 77. #7 Larry's Castle ( )
[ ] 78. Valley Fortress ( )

Star World
[ ] 79. Star World 1 ( )
[ ] 80. Star World 1 Secret Exit ( )
[ ] 81. Star World 2 ( )
[ ] 82. Star World 2 Secret Exit ( )
[ ] 83. Star World 3 ( )
[ ] 84. Star World 3 Secret Exit ( )
[ ] 85. Star World 4 ( )
[ ] 86. Star World 4 Secret Exit ( )
[ ] 87. Star World 5 ( )
[ ] 88. Star World 5 Secret Exit ( )

Special
[ ] 89. Gnarly ( )
[ ] 90. Tubular ( )
[ ] 91. Way Cool ( )
[ ] 92. Awesome ( )
[ ] 93. Groovy ( )
[ ] 94. Mondo ( )
[ ] 95. Outrageous ( )
[ ] 96. Funky ( )

===================================
3. Kontrolki

Mario
Krzyak - Poruszaj Mariem
A - Podkrcone skakanie, zeskakiwanie z Yoshiego
B - Skakanie, pywanie
X i Y - Bieganie, trzymanie przedmiotw, rzucanie ognistymi kulami
L - Przesu ekran kawaek w lewo
R - Przesu ekran kawaek w prawo
SELECT - Wypu zapasowe przedmioty
START - Zapauzuj gr

Mario na Yoshim
Krzyak - Poruszaj Mariem i Yoshim
A - Zeskakiwanie z Yoshiego
B - Skakanie, pywanie, latanie uskrzydlonym Yoshim
X i Y - Bieganie, poykanie, wypluwanie
L - Przesu ekran kawaek w lewo
R - Przesu ekran kawaek w prawo
SELECT - Wypu zapasowe przedmioty
START - Zapauzuj gr

*Wciskajc podczas grania na planszy, ktr ju przedtem ukoczye Start + Selekt,
spowoduje i j opucisz.

**Po jednokrotnym podbiciu ktrego z zamkw nie morzesz wej do niego ponownie w
normalny sposb. Moesz jednak wej w inny. Sta na nim, i wciskaj na zmian L + R.
Eureka!

===================================
4. Power Upy

Mushroom
This turns Small Mario into Super Mario.

Fire Flower
This turns Mario (Small or Super) into Fire Mario.

Cape Feather
This turns Mario (Small or Super) into Caped Mario.


Small Mario
Jako may Mario nie moesz zbyt wiele. Postaraj jak najszybciej si dobra do jednego z
powyej wymienionych Power-upw.

Super Mario
Czyli Mario po spoyciu tzw. Mushroom. Ju nie malutki, a znacznie wyraniejszy. Przy tych
rozmiarach moesz wykonywa krccy podskok, by rozwala bloki lece pod Tob.

Fire Mario
Czyli Ognisty Mario. Spoywajc kwiatek, bdziemy mogli biega I wciskajc Y rzuca
wok siebie ognistymi kulami.

Caped Mario
Latajcy Mario. By lata, musisz zdoby pirko. Bdzie ono w zielonym, losowym lub
zwyczajnym bloku. Dziki niemu moemy krcc si w kko zabija naszych wrogw, bd
rozpdzajc wbi si w powietrze, i szybowa.

Star Mario
W niektrych planszach natkniesz si na gwiazdk. Staniesz si dziki niej niemiertelny.
Dotykajc wwczas przernych przeciwnikw, zabijasz ich na miejscu. Maa rzecz, a cieszy.

*uwaga*
Przy przechodzeniu niektrych plansz, napotkasz si na miniaturow wersj kocowej bramy.
Przeskakujc przez ni jako may Mario, uronie do Super Mario. Jeeli po przeskoczeniu
zginiesz, i ponownie powrcisz do tej planszy, to zaczniesz gra przy miniecie. Zwykle
gdzie w poowie planszy.

*uwaga 2 – Top Secret Area*
Po przejciu Donut Ghost House przez tajne przejcie udostpni Ci si bonusowa plansza –
Top Secret Area. Masz tam pi blokw. Dwa po prawej i lewej, oddzielone jednym
centralnym. W rodkowym znajdziesz Yoshiego, bd jedno ycia. W blokach po lewej bd
grzybki bd kwiatki, za w dwjce po prawej grzybki bd pirka.

===================================
5. Opis Przejcia

Yoshi's Island
1. Yoshi's Island 1
W zasadzie przez ca plansze biegnij w prawo. Uwaaj jedynie na pociski, wyskakujce
czasami z za prawej krawdzi ekranu. Moesz tu zdoby na pocztek grzybka, a potem
kwiatka, ktry zmieni twj status na Fire Mario. Fire Mario to najmocniejszy do zdobycia
status na Yoshi’s Island.
2. Yellow Switch Palace
Wcinij P, I postaraj si zebra jak najwicej pienikw, by w zamian zyska kilka y.
Potem przejd przez rur po prawej stronie pomieszczenia, i w nastpnym wcinij duy ty
przycisk, by uaktywni te bloki. Podbijajc je, dostaniesz grzybki.
3. Yoshi's Island 2
Biegaj w prawo. Przy pierwszej okazji podbij klocek by zgarn grzybka, a przy drugiej
wykluje Ci si Yoshi. Wskocz na dinozaura, i biegnij dalej, poykajc kolejnych
przeciwnikw do Mety.
4. Yoshi's Island 3
Skacz kolejno z jednych blokw na drugie, uwaajc na latajce Koopy. S tu trzy rnego
typu platformy. Jedne krc si wok wasnej osi. Drugi jed po jednej linii, np. z zachodu
na wschd, lub z gry na d. Trzecie z kolei to rozsuwajce si z jednego do piciu
bloczkw. Rozsuwaj si one rnie, raz poziomo, raz pionowo. Poruszaj si pomidzy nimi
ostronie, a bez wikszego problemu dotrzesz do kocowej mety.
5. Yoshi's Island 4
Pierwsza plansza wodna. Na starcie uwaaj na rybki pywajce pod Tob. Co jaki czas
wyskakuj z wody, prbujc Ci uderzy. Zaopatrz si kolejno w ogniste kwiatki, i kontynuuj
podr do mniej wicej poowy planszy, gdzie bdziesz mia dwa bloczki do podbicia.
Podbijajc prawy dostaniesz gwiazdk. Zap j, by jako nietykalny, dosta si do rury po
prawej stronie. Potem czek Ci ju tylko jump przez met.
6. #1 Iggy's Castle
Pierwszy zamek na Twej drodze naley raczej do prostszych. Skada si z trzech
pomieszcze. W pierwszym musisz si odpowiednio porusza po siatkach. Moesz ich
strci, nachodzc ich z tej samej strony siatki na gow, bd bdc po przeciwnej stronie
siatki i uderzajc ich z pici. Po pomieszczeniu z siatk, trafisz do pokoju z powoli
przemieszczajc si kamer. Uwaaj na spadajce z gry gazy. Jeszcze troszk i dojdziesz
do czerwonych wrt od bosa. Stojc pod nimi cinij na krzyaku gr a zostaniesz
przeniesiony do pomieszczenia z pierwszym bossem, Iggym.

Boss#1 Iggy Koopa
Obaj trafilicie na pywajc po lawie, przechylajc si raz w prawo raz w lewo platform.
Musisz Iggiemu naskakiwa na gow, bd rzuca w niego ognistymi kulami, by strci go
na jedn ze stron. Wygrasz jeeli on zniknie w lawie. Podczas walki zwracaj uwag na jego
ruchy. Raz na jaki czas bdzie w Twoj stron z pod siebie wyrzuca ognist kul.

Donut Plains
7. Donut Plains 1
Prosty patent. Pjd odrobin w prawo. Naskocz podstawowym skokiem na byszczcego
latajcego stworka, a wyleci z niego pirko. Wr si na pocztek planszy, i powtrz czyn,
dla drugiego pirka. Teraz ostatni raz wr si na pocztek, porzdnie rozpd w prawo, i
przeszybuj ca plansz, a do duej mety.
8. Donut Plains 1 Secret Exit
Tak jak poprzednio. Jeeli nie masz ju pirek, pjd odrobin w prawo. Naskocz
podstawowym skokiem na byszczcego latajcego stworka, a wyleci z niego pirko. Wr
si na pocztek planszy, i powtrz czyn, dla drugiego pirka. Teraz ostatni raz wr si na
pocztek, porzdnie rozpd w prawo, i przeszybuj ca plansz. Kilka krokw przed kocem
planszy bdzie grka z ktrej startuje szereg latajcych stworkw. Pozbd si ich, i wybij si
w powietrze z jej prawej strony, tak by polecie w gr i wyldowa na rurach
umieszczonych w powietrzu troszeczk przed i nad met. Zgarnij kluczyk, i w go do
dziurki na klucz by zakoczy plansz.
9. Donut Plains 2
Jest to jedyna plansza w Donut Plains z przesuwajc si kamer, za ktr musisz nady.
Id cigle w prawo, zabijaj wrogw. W momencie gdy dotrzesz do miejsca z wytyczonym
zielonymi kropeczkami miejscem na zielony blok. Wskocz na t platform jedc do
gry i do dou po jego prawej, i gdy bdzie na grze, wskocz Marianem do rury (musisz
trzyma gr na krzyaku). W tym pomieszczeniu omi/zabij rugbist, i biegnij dalej w
prawo pomieszczenia do rury. Przejd przez ni, i przeskocz przez met.
10. Donut Plains 2 Secret Exit
Id cigle w prawo, zabijaj wrogw. W momencie gdy dotrzesz do miejsca z wytyczonym
zielonymi kropeczkami miejscem na zielony blok. Wskocz na t platform jedc do
gry i do dou po jego prawej, i gdy bdzie na grze, wskocz Marianem do rury (musisz
trzyma gr na krzyaku). W tym pomieszczeniu omi/zabij rugbist, i biegnij dalej w
prawo pomieszczenia. Jeeli masz Yoshiego, poknij niebiesk muszl i podle pod sufit,
przez przesmyk, i wypluj muszl, by pokn klucz i wsadzi go do dziurki. Jeeli jeste
samym Marianem/Luigim zgarnij muszl, i podbij j (gra+B) w najwyszy wiszcy w
powietrzu kwadracik, tak, by wyrosa z niego winorol. Dosta si do niej skaczc po
bloczkach od lewej strony, i wespnij na gr. Tu zgarnij klucz, i wsad do dziury.
11. Donut Ghost House
Biegnij w prawo. Przejd przez pierwsze drzwi. W drugim pomieszczeniu, przejd przez
drzwi, by ukaza si poniej ich. Podbij kwadracik, a wyjdzie z niego przycisk P. olej go, i
ponownie przejd przez te same drzwi. Teraz podbij kwadracik, a twoim oczom ukarz si
pnca ku grze rolinka. Wejd po niej, i przejd przez kolejne drzwi. Przeskocz przez met.
12. Donut Ghost House Secret Exit
Aby zakoczy t plansz tym wyjciem, potrzebne Ci bdzie minimum jedno pirko, w ktre
musisz si uzbroi. Od startu, pjd troch w prawo, i rozpd si w lew stron. Wzbij si w
powietrze, i le w gr, trzymajc si lewej strony. Na grze ujrzysz luk w suficie.
Przedosta si przez ni i wylduj. Teraz biegnij po suficie w prawo. Na kocu spadnij na d
i zgarnij z bloczkw ycia. Przejd przez drzwi i wyjd drugim, tajnym wyjciem. Po tym
zakoczeniu bdziesz mia dostpn mi bonusow plansz.
13. Donut Plains 3
Najprostszym sposobem na ukoczenie tej planszy jest uzbrojenie si w Yoshiego, i
poknicie wia z niebiesk skorup – tym samym Yoshi dostanie skrzydeek, i bdzie mg
przez jaki czas lata (dopki nie poknie skorupy). Przele Yoshim ca plansz w prawo, i
przele przez met.
14. Donut Plains 4
Podobnie jak w Donut Plains 3, przypilnuj by zacz plansz siedzc na Yoshim. Odrobink
w prawo od startu, po przeskoczeniu bodaje dwch rur, znajdziesz wia z niebiesk
skorup. yknij go, i przele przez plansz.
15. #2 Morton's Castle
W pierwszym pomieszczeniu, uwaajc na przeszkody, wejd po schodach w prawo I przejd
przez drzwi. W kolejnym kieruj si w lewo. Uwaaj na spadajce Thwompy i wyskakujcy z
lawy ogniki. W ostatnim pomieszczeniu, musisz si cigle pi ku grze. Tutaj przejd przez
due czerwone drzwi by rozpocz walk.

Boss#2 Morton Koopa
Walka jest banalna. Musisz Mortonowi naskoczy trzy razy na gow. Uwaaj gdy ten bdzie
chodzi po suficie, jako e bdzie prbowa spada prosto na Ciebie. W sumie mona go
spokojnie zabi za pierwszym podejciem, nim chocia raz wejdzie na cian.
16. Green Switch Palace
Na pocztek moesz wcisn P, i zrzuci muszl niej, tak by po kolej zabia chodzcych
koopa. Musisz j jednak mie w tym samym czasie na ekranie, w przeciwnym wypadku nie
dostaniesz ycia. Jednym sowem podaj za ni. Po tej operacji, wr na grn pk, i
przejd przez rur. W nastpnym pomieszczeniu wcinij zielony przycisk, ktry przywoa
zielone bloki w caej grze. Podbijajc zielony blok, wyleci z niego pirko.
17. Donut Secret 1
Plansza z pywaniem. Py cigle w prawo. Mniej wicej w poowie planszy miniesz przycisk
P. Moesz go wcisn i pozbiera monetki ktre si uka po Twej prawej stronie. Jedyne na
co musisz uwaa to pice rybki, ktre, gdy si do nich zbliysz raptem przerw swj sen, i
zaczn poda za Tob. Moesz je pokn Yoshim, zabi krciokiem, tudzie potraktowa
z ognia. Meta jest oczywicie na wschodzie.
18. Donut Secret 1 Secret Exit
Mniej wicej w poowie planszy miniesz przycisk P. Masz do wyboru. Wcisn go teraz i
pru w prawo, by podbi przedtem niedostpny bloczek z ktrego wypadnie klucz, bd
wzi go ze sob i wcisn dopiero koo bloku z kluczem. Majc klucz, wsad go do dziury.
Jedyne na co musisz uwaa to pice rybki, ktre, gdy si do nich zbliysz raptem przerw
swj sen, i zaczn poda za Tob. Moesz je pokn Yoshim, zabi krciokiem, tudzie
potraktowa z ognia.
19. Donut Secret House
Wejd po schodkach. Zaobserwuj i w kole latajcych duchw, jest szparka przez ktr w
pewnym momencie spokojnie zdysz si przedosta. Sta wpierw po prawej stronie,
przemie si w lewo, potem zeskocz pk niej, i ponownie zaczekaj a bdziesz mg i,
by uda si w prawo. Omi Big Boo. Najlepsz metod jest stan do niego plecami, wtedy
ten si porusza. Gdy ju bdzie wystarczajco blisko spjrz mu prosto w oczy a stanie w
miejscu. Tak jest ze wszystkimi tego typu duchami. I maymi i duymi. Przeskocz dalej do
drzwi po prawej. W tym pomieszczeniu id w lewo. Zgarnij pieniki formujce drzwi, i
biegnij dalej w lewo, gdzie czeka na Ciebie przycisk P. Zgarnij go, i wr si do miejsca
gdzie monety formoway drzwi. Wcinij go, i przejd przez drzwi, za ktrymi czeka Ci meta.
20. Donut Secret House Secret Exit
Wejd po schodkach. Zaobserwuj i w kole latajcych duchw, jest szparka przez ktr w
pewnym momencie spokojnie zdysz si przedosta. Sta wpierw po prawej stronie,
przemie si w lewo, potem zeskocz pk niej, i ponownie zaczekaj a bdziesz mg i,
by uda si w prawo. Omi Big Boo. Najlepsz metod jest stan do niego plecami, wtedy
ten si porusza. Gdy ju bdzie wystarczajco blisko spjrz mu prosto w oczy a stanie w
miejscu. Tak jest ze wszystkimi tego typu duchami. I maymi i duymi. Przeskocz dalej do
drzwi po prawej. W tym pomieszczeniu id w lewo. Na kocu pomieszczenia czeka na Ciebie
P. Zgarnij go, i cofnij si kawaek w prawo do blokw wiszcych nad przepaci. Wcinij P, i
wskocz na nowe bloki. Pobij rodkowy z wiszcych w powietrzu, by wyrosa z niego
rolinka. Wespnij si po niej na gr, i szybko pjd w prawo, by przej przez tajne drzwi, za
ktrymi bdziesz musia stoczy walk z Big Boo. Taktyka jest prosta. Kiedy Big Boo stanie
si widzialny, rzucaj w niego klockiem ( Gra +B ).
21. Donut Secret 2
Na pocztku planszy pjd odrobin w prawo, do miejsca gdzie stoi trampoline. Dosta si
ni wyrzej, i po pnczach jeszcze wyej. Podbij blok, i zgarnij gwiazdk. Teraz, bdc
nietykalnym, pruj jak najdalej w prawo. Mniej wicej w 2/3 planszy znajdziesz jeszcze jeden
blok, jeeli podbijesz go bdc jeszcze pod wpywem gwiazdki, wypadnie z niego nastpna.
Jeszcze troch w prawo - na latajcych pod sob Koopach dostaniesz ycie – i meta.

Vanilla Dome
22. Vanilla Dome 1
Id w prawo. Gdy dojdziesz do tych blokw, zgarnij z nich niebiesk muszl, zejd z ni
na parter, i kopsnij w prawo, tak by zbia wszystkie nadchodzce stamtd wie. Oczywicie
musisz by wiadkiem tego, jak je dla Ciebie wymiata, wic biegnij za ni, od razu po tym
gdy j wypucisz. Zaraz przed tym jak zmieni kierunek, i bdzie chciaa trafi w Ciebie,
wyskocz z rowu, i id dalej w prawo, do rury. W tym pomieszczeniu zgarnij gwiazdk i czym
prdzej bez zatrzymywania si biegnij w prawo, by nie uton wraz z obniajc si
platform w lawie. Po przejciu przez rur znajdziesz si w ostatnim pomieszczeniu.
Kontynuuj wypraw w prawo i przejd przez met.
23. Vanilla Dome 1 Secret Exit
No to lecim. Id na Yoshim w prawo. Gdy dojdziesz do tych blokw, yknij z nich
niebiesk muszl, zejd z ni na parter, i wypluj j w prawo, tak by zbia wszystkie
nadchodzce stamtd wie. Oczywicie musisz by wiadkiem tego, jak je dla Ciebie
wymiata, wic biegnij za ni, od razu po tym gdy j wypucisz. Zaraz przed tym jak zmieni
kierunek, i bdzie chciaa trafi w Ciebie, ponownie j poknij. Teraz latajcym Yoshi, pole
odrobink w prawo, gdzie ujrzysz wiszcy w powietrzu blok, wle nad niego, i jeszcze wyej,
by odkry tajne wyjcie z kluczem. Wypluj muszle, yknij klucz i zakocz plansz.
24. Vanilla Dome 2
Rozpocznij plansze od zgubienia Yoshiego w najbliszej przepaci. Podbij klocek i wespnij
si po winorolach w gr. Pjd w prawo i spadnij na d do wody. Teraz py cigle w
prawo. Gdy ju wyjdziesz na suchy ld, uwaajc na wrogw, biegnij dalej w prawo a do
mety.
25. Vanilla Dome 2 Secret Exit
Rozpocznij plansze od zgubienia Yoshiego w najbliszej przepaci. Podbij klocek i wespnij
si po winorolach w gr. Pjd w prawo i spadnij na d do wody. Teraz py w prawo, a
do momentu, w ktrym bdziesz mg wyj na gr. Wyjd na gr, i przeskocz w lewo.
Zgarnij P, i pjd z nim pod lew cian. Wcinij go, by bloki zamieni na monety, i
przeskocz nad dziur ktr przedtem spadae, do tej bardziej pooonej na lewo, gdzie
przedtem zamiast monetek, byy brzowe bloki. W dziurze wybij wszystkie rybki, potem
zgarnij kluczyk i wsad go do dziurki.
26. Vanilla Ghost House
Wpierw standardowo zadbaj o to by mia pirka. Pierwsze pomieszczenie przebd ostronie
skaczc pomidzy pkami, tak by nie dotkn adnego ducha. Pamitaj o tym by patrzy si
im prosto w oczy, a si do Ciebie nie zbli (Ach te grone spojrzenie Maria ). W drugim
pomieszczeniu, uwaaj na due zielone kule. W pewnym momencie natkniesz si na trzy
wiszce koo siebie bloki. Podbij rodkowy, tak by wyszo z niego P. Zgarnij je, i pobiegnij
na prawy koniec pomieszczenia. Zgarnij monetki formujce drzwi, i wcinij P, by przywoa
drzwi. Przejd przez nie, by ujrze met.
27. Vanilla Dome 3
Pierwsza plansza cakowicie ognista. Uzbrj si w Yoshiego i pirka. Dinozaurom podobne
stwory wyskakujce z lawy moesz poyka Yoshim. Troch wytrwaoci a czachy same
dowioz Ci pod met.
28. Vanilla Dome 4
Wystrzaowa plansza. Musisz uwaa na cigle pojawiajce si z losowych miejsc naboje.
Najlepiej bdzie jeeli zaczniesz plansz z Yoshim i Pirkami. Po prostu przele j, lecc
cigle w prawo.
29. #3 Lemmy's Castle
Postaraj si by uzbrojonym w pirka. Biegnij cigle w prawo, na kocu podskocz obrotowo,
by rozwali klocek poniej, i biegnij dalej w prawo. Nad wod zgarnij P, i sta z nim na
wysepce. Zgarnij kilka monetek po prawej od drzwi (bro boe nie z pod samych drzwi, bo
nie bdziesz mg do nich wej!) i wcinij P. Teraz wejd do drzwi. Przebiegnij przez may
szlaban, zgarnij Zycie, i przejd do trzeciego pomieszczenia. Tutaj musisz pilnowa by nie
wpa Marianem do lawy, bd nie zosta cinitym przez ruszajce si ciany. Kontynuuj
wypraw w prawo, a dojdziesz do upragnionych czerwonych drzwi.

Boss#3 Lemmy Koopa
Z nierwnych rur, wok ktrych lata upierdliwy ogie bd wychodziy trzy stworki. Dwa
takie same, i jeden od nich rnicy si. Za kadym razem gdy si uka wskakuj na
odmieca. Zrb tak trzy razy, a bdziesz mia kolejnego bosa z gowy.

30. Red Switch Palace
Wcinij P, i szybo wskocz na uformowane z pienikw bloki wiszce powietrzu. Skacz po
nich w prawo, i spjrz pod siebie. cigajca Ci muszla, bdzie zabijaa kolejne Koopa, co da
Ci w rezultacie bonusowe ycie. Potym pozbd si muszli, bd ja zwyczajnie olej, i przejd
przez rur, do pomieszczenia z czerwonym przyciskiem. Wcinij go, by zaktywowa
wszystkie czerwone bloki w grze.
31. Vanilla Secret 1
Uzbrj si w pirka. W zasadzie jest to kolejna plansza gdzie musisz si pn ku grze.
Problemem moe stanowi miejsce gdzie dziur w suficie osaniaj latajce Koopa. Postaraj
si je zabi, albo wskoczy w ni w momencie kiedy adnego Koopa tam nie bdzie. Pnij si
wyej lew stron pokoju, i przejd przez rur. Tutaj uwaaj na rugbist i przeskocz przez
met.
32. Vanilla Secret 1 Secret Exit
Pnij si ku grze. W miejscu gdzie dziur w suficie osaniaj latajce Koopa, nie przeskakuj
przez ni, lecz rozpd si i pole w lewo. Bdzie tam rura. Przejd przez ni. Uwarzaj na
rugbist I przejd przez met.
33. Vanilla Secret 2
mieszna plansza. Uzbrj si w Yoshiego, rozpd i cigle le w prawo. W pewnym
momencie porostu przelecisz przez met.
*Bonus: Jeeli chcesz zdoby koo pidziesiciu y, zatrzymaj si w miejscu gdzie w rowie
chodzi w t i z powrotem gromadka kolczastych wi, nie zabijajc przedtem nikogo na
planszy. Nad nimi wisz bloki. Podbij drugi od lewej, by wydosta z niej specjalne P,
zamieniajce wszystkich wrogw w srebrne monetki. Wr si z P, pod rury z
wyskakujcymi kwiatkami poczym je wcinij. Teraz w te pdy biegnij w lewo, po terenie
gdzie skakay spore iloci Koopa. Z kadego zostanie monetka. Zgarnij je wszystkie. Kada z
nich bdzie si liczy z pocztku jako 1 up, potem jako 2 up, a na koniec jako 3 up. Miej
zabawy.
34. Vanilla Secret 3
Jest to plansza wodna, ktra moe by prosta i trudna zarazem. Jeeli jeste maym Mario i
masz zamiar si przez ni przebi, to moe by to trudne, jako e na drodze stoi dua
kolczasta ryba, ktra bdzie Ci ciga. Proponuje Ci zwyczajnie przelecie ca plansz. Tak
jest najprociej i najszybciej.
35. Vanilla Fortress
Forteca skada si z dwch pomieszcze. W pierwszym musisz przepyn w prawo do
wyjcia, uwaajc na szkielety ryb, ktrych nie moesz zaatwi, i na spadajce kolce z sufitu.
W drugim pomieszczeniu podobnie zwracaj uwag na ryby i kociotrupy rzucajce w Ciebie
komi, poczym przejd przez due podwjne drzwi. W sumie w grze czekaj Ci cztery
fortece, w kadej bdzie ten sam boss, Raznor.

Boss fortecy: Raznor
Walka nie naley do atwych zwaywszy na fakt, i mamy mao czasu na jej wygranie. Z
kad sekund znika kawaek podogi po ktrej chodzimy. Raznor, czyli cztery triceratopsy,
kady stojcy na swojej pce, na krccej si karuzeli. Raz na kilka sekund pluj w Ciebie
ognistymi kulami, ktre musisz omija. Kadego z nich musisz po kolej zrzuci z pki,
podbijajc j od dou. Prostym sposobem jest zbicie na pocztku jednego, czy dwch, zaj
ich miejsce na pce, i zbi kolejnych. Z samej ziemi prawdopodobnie nie zdysz zbi
wszystkich czterech, jako e utopisz si w lawie.

The Butter & Cheese Bridges
36. Cheese Bridge Area
Najprostszym sposobem bdzie zaopatrzenie si w Yoshiego, przejechanie pierwszej czci
planszy na kadce, i zaraz po wyldowaniu podbi blok, z ktrego wylec skrzydeka dla
naszego stworka. Zgarnij je, a zostaniesz przeniesiony do bonusowej planszy. Moesz tu w
zasadzie od razu spa na d, a zaliczysz plansz. Jeeli jeste twardszy, dole wraz z kamer
do koca etapu, ktry bdzie wskazywa Ci wyjcie du strzak.
37. Cheese Bridge Area Secret Exit
Ponownie nim tu wejdziesz, zaopatrz si w Yoshiego. Przejed pierwsz cz planszy na
kadce, potem pokieruj si pieszo na wschd. Tutaj gdy dojdziesz do miejsca gdzie ju dalej
nie moesz i, lecz musisz si trzyma liny, wr si kawaeczek. Wr si na paszczyzn
wystarczajco dug by mg si rozpdzi i poszybowa w prawo. Lecc na Yoshi, postaraj
si go nie straci. Przed met, skocz razem z Yoshim (trzymajc guzik od skakania, bdzie
wolniej spada – wrcz szybowa) tak by przelecie poniej jej. Gdy ju j miniesz, zeskocz z
Yoshiego, tak by ten spad w przepa, a Ty Mariem stan za met. Id dalej kawaltek w
prawo a dojdziesz do drugiej, tajnej mety.
38. Cookie Mountain
Mia plansza. Uzbrj si w Yoshiego i pirka, by przelecie przez jej wikszo. W pewnym
momencie bdziesz musia na chwil zej na ziemie, i przej przez ‘labirynt’ peen kretw.
Gdy to zrobisz, ponownie wzbij si w powietrze i pole w prawo planszy, do mety.
39. #4 Ludwig's Castle
Przejd przez wski korytarz, uwaajc by nie oberwa z kolczatki, tudzie przyziemnego
stworka. W drugim pomieszczeniu pruj w lewo, by nie przygnit Ci kolczasty sufit. W
poowie pokoju zobaczysz przycisk On/Off, uderz w niego, by sufit powdrowa z powrotem
ku grze, dajc Ci czas na dobiegnicie do drzwi pooonych z lewej strony pokoju. W
trzecim pokoju musisz uwaa na wie, i wspi si po siatce na sam gr. Tam czekaj na
Ciebie drzwi do kolejnego bossa.

Boss#4 Ludwig von Koopa
Ludwig jest prostym bossem. Stojc w miejscu bdzie wypluwa w Twoj stron ogniste kule.
Gdy to mu si znudzi, wjedzie do swej skorupy, podajc za Mario. Zaczekaj a bdzie sta
w miejscu na dwch apach, i naskocz mu na gow. Tak trzy razy, i podbijesz jego zamek.
Aha, uwaaj na jego ruchy gdy jedzi muszl. Potrafi zmyli. Pyzatym, gdy bdzie chcia
usta, zrobi pokrgy skok przez wiksz cz pokoju.

40. Soda Lake
Jest to plansza wodna z ogromn iloci wyrzutni rakiet. Py cigle na wschd. W razie
potrzeby py wzdu dolnej krawdzi ekranu, byleby nie zosta trafionym przez armat, bd
nie wpatoczy si na pync z ktrej strony rybk.
41. Butter Bridge 1
W tej planszy ponownie musisz biec zgodnie z ruchami kamery. Uwaaj gdzie ldujesz.
Czasem moesz dosta si z jednego supka na drugi odbijajc si od latajcego Koopy.
42. Butter Bridge 2
Najprostsz metod bdzie jeeli przyjdziesz to z pirkiem i ewentualnie Yoshi. Zwyczajnie
rozpd si na samym pocztku i przele, bd przeszybuj przez ca plansz.

Forrest of Illusion
43. Forest Of Illusion 1
W tej lenej planszy, musisz przewanie cigle biec w prawo. Moesz tu w pewnym
momencie uzbroi si w Yoshiego (On zjada Wrigglery, czyli te chodzce stonogi), i zapa
gwiazdk. Biegnij jednak na wchd, a dojdziesz do mety.
44. Forest Of Illusion 1 Secret Exit
W tej lenej planszy, musisz przewanie cigle biec w prawo. Jest jednak jedno miejsce, gdzie
bdziesz sta na rurkach po ktrych biegaj stonogi, i chodz Koopa z zielonymi muszlami.
Pod nimi zauwaysz wysepk z dziurk na klucz i blokiem. Po ich prawej lata Koopa. Pjd
rurkami dalej w prawo, zejd niej, podbij blok, i zap balonik ktry z niego wyleci. Zamieni
on Maria na jaki czas w unoszcy si w powietrzu balonik. Pole w tej postaci w lewo, pod
rurami, i ominwszy latajcego Koop, zatrzymaj si nad wysepk z dziurk od klucza. Gdy
Mario powrci do swej normalnej formy, podbij blok, we klucz, i wsad go gdzie naley.
45. Forest of Illusion 2
W tej wodnej planszy, na samym starcie bdziesz mg zgarn pirko. Zrb to. Najlepiej
bdzie jeeli zaczniesz tu gra z Yoshim. Kieruj si tu cigle na wschd, raz pync ku grze
raz ku doowi. Pod koniec planszy napotkasz si na szereg picych ryb pod sufitem. Omi je
sprawnie trzymajc si jak najbliej podoa, i przepy przez met.
46. Forest of Illusion 2 Secret Exit
W tej wodnej planszy, na samym starcie bdziesz mg zgarn pirko. Zrb to. Najlepiej
bdzie jeeli zaczniesz tu gra z Yoshim. Kieruj si tu cigle na wschd, raz pync ku grze
raz ku doowi. Pod koniec planszy napotkasz si na szereg picych ryb pod sufitem. Wylduj
wwczas na dnie, i skieruj si w lewo. Znajdziesz tajne przejcie, za ktrym bdzie kluczyk i
dziurka. Dopasuj jedno do drugiego.
47. Forest of Illusion 3
Pirko, Yoshi, i przele przez ca plansz.
48. Forest of Illusion 3 Secret Exit
Pirko, Yoshi, i wzbij si w powietrze. Wylduj pod koniec planszy i wejd do rury. Musisz
by co najmniej Super Mario, by rozwali bloki, i potem woy kluczyk do dziurki.
49. #5 Roy's Castle
Wskocz na kolejk, i postaraj si z niej nie spa. W kolejnym pokoju uwaaj na spadajce
kolce, by wreszcie zeskoczy z ‘kolejki’ w trzecim pokoju. Tutaj uwaaj na ognie, i ostronie
przeskocz przez dziur w pododze by dosta si do pitych ju czerwonych drzwi.

Boss#5 Roy Koopa
Motyw zbliony do walki z Morton Koopa. Roy biega po pomieszczeniu i wdrapuje si na
sufit, by potem z niego spa prosto na Ciebie. Jest jednak maa utrudnienie, co chwila prawa
i lewa ciana w pomieszczeniu zblia si do rodka. Jeeli nie bdziesz wystarczajco szybki,
i nie zdoasz w odpowiednim czasie trzykrotnie naskoczy Royowi na gow, zostaniesz po
prostu zgnieciony.

50. Blue Switch Palace
Wpierw pozbieraj wszystkie monetki wiszce pod sufitem, potem wr na pocztek planszy, i
wcinij specjalne P, i zaraz po nim zwyke P. Zbierz wszystkie srebrne monetki jakie bd
spada z pod sufitu po kolczastych wiach, i przejd przez rur. W drugim pomieszczeniu
wcinij przycisk, by zaktywowa wszystkie niebieskie bloki w grze.
51. Forest Ghost House
Pamitaj o zasadzie patrzenia si duchom prosto w oczy. Przedosta si przez cienki korytarz,
i pod koniec przejd przez drzwi. W drugim pomieszczeniu bdziesz musia i w prawo, i
zgarn po drodze przycisk P. Dojd z nim na lew stron pomieszczenia i wcinij, by
ukazay si tajne drzwi. Przejd przez nie. Przenios Ci one do grnej czci pomieszczenia
pierwszego. Kontynuuj swoj podr w lewo, i przejd przez pierwsze drzwi, by doj do
mety.
52. Forest Ghost House Secret Exit
Pamitaj o zasadzie patrzenia si duchom prosto w oczy. Przedosta si przez cienki korytarz,
i pod koniec przejd przez drzwi. W drugim pomieszczeniu bdziesz musia i w prawo, i
zgarn po drodze przycisk P. Dojd z nim na lew stron pomieszczenia i wcinij, by
ukazay si tajne drzwi. Przejd przez nie. Przenios Ci one do grnej czci pomieszczenia
pierwszego. Kontynuuj swoj podr w lewo, i przejd przez drugie drzwi (Nie pierwsze!!),
by doj do tajnej mety.
53. Forest of Illusion 4
Uzbrojonym w pirko Mariem wzbij si w powietrze. Przeszybuj ca plansz w prawo, a do
mety. Pododze uwaaj na Lakitu latajcego z jednym yciem na wdce.
54. Forest of Illusion 4 Secret Exit
Bdc uzbrojonym w pirko wzbij si w powietrze. Wylduj na czuja, mniej wicej w
poowie planszy i wejd do niebieskiej rury pooonej w powietrzu. W rodku w kluczyk
do dziurki.
55. Forest Secret Area
Wskocz na jedn z dwch latajcych platform, i postaraj si z niej nie spa podczas lotu, a
sama dowiezie Ci na koniec planszy. W zalenoci na ktr z nich wskoczysz, bdziesz
mg zebra pi monet Yoshiego, lub nie.
56. Forest Fortress
Pierwsze pomieszczenie bdzie posiadao jedc kamer, spadajce z gry bloki, i
posuwajce po okrelonych torach kolczatki. Przebij si przez nie z spokojn gow. W
drugim uwaaj no wolno jedce kolczatki i ognie. Pod koniec wbiegnij po rowym
trjkcie, by doj do czerwonych drzwi od bossa.

Boss fortecy: Raznor
Walka nie naley do atwych zwaywszy na fakt, i mamy mao czasu na jej wygranie. Z
kad sekund znika kawaek podogi po ktrej chodzimy. Raznor, czyli cztery triceratopsy,
kady stojcy na swojej pce, na krccej si karuzeli. Raz na kilka sekund pluj w Ciebie
ognistymi kulami, ktre musisz omija. Kadego z nich musisz po kolej zrzuci z pki,
podbijajc j od dou. Prostym sposobem jest zbicie na pocztku jednego, czy dwch, zaj
ich miejsce na pce, i zbi kolejnych. Z samej ziemi prawdopodobnie nie zdysz zbi
wszystkich czterech, jako e utopisz si w lawie.

Chocolate Island
57. Chocolate Island 1
adna kolorowa prosta plansza. Nic, tylko przelecie. Uzbrj si w pirko, i jeeli chcesz w
Yoshiego. W pewnym momencie bdzie dua dziura, a po jej prawej pochya rura. Wejd w
ma szar rurk poprzedzajc du pochylon, a zostaniesz wystrzelony przez du, i
bdziesz mg przelecie nad przepaci. Po tym dzieli Ci ju tylko may kawaek od Mety.
58. Choco-Ghost House
Ten dom duchw mona przej na dwa sposoby. Mariem latajcym, lub jakimkolwiek
innym. W pierwszym pomieszczeniu, uwaajc na duchy, przemieszczajce si dziury, i
niezniszczalnego ducha Lakitu dojd do drzwi po prawej stronie. W drugim pomieszczeniu
masz teraz dwa warianty. Jeeli masz pirko, udaj si na wschd, i wle na pk z drzwiami.
Jeeli nie masz pirka, sta zaraz za betonowymi klockami, bdc odwrconym do nich
plecami. Po chwili okae si i s to duszki. Rb mae kroczki, tak by one cigle za Tob
leciay. Odwr si w ich stron, kiedy bd mniej wicej na poowie wysokoci dzielcej Ci
od pki z drzwiami. Gdy zamieni si w kamie, wskocz po nich na pk i doskocz do
drzwi. Za drzwiami czeka na Ciebie meta.
59. Chocolate Island 2
Najprostsz metod bdzie zaatwienie wszystkich wrogw w pierwszym pomieszczeniu, i
odczekaniu jednej minuty przed dalszym pjciem. Tu chodzi o czas. Jeeli bdziesz gra
wystarczajco dugo, to dojdziesz rnymi pomieszczeniami do standardowej mety.
60. Chocolate Island 2 Secret Exit
Postaraj si naoy tempo. Nie zabijaj kadego wroga. W pierwszym pomieszczeniu, jak i w
kolejnych dbaj tylko o to by dotrze jak najprdzej do kolejnej rury. Jeeli zrobisz to
odpowiednio szybko, za ktrym razem wyldujesz w pomieszczeniu, gdzie duo Rugbistw
rzuca w Ciebie ognistymi kulkami. Olej, tudzie pozbd si ich, zgarnij klucz, i wsad go w
dziurk.
61. Chocolate Island 3
Zaopatrz si w Yoshiego. yknij pierwszego Koop z niebiesk skorup, i dole na nim, a
do maej mety. Tutaj poknij wieego niebieskiego Koop, i le dalej na prawo, a do
pierwszej duej Mety.
62. Chocolate Island 3 Secret Exit
Podobnie jak na standardowym przejciu, zaopatrz si w Yoshiego. yknij pierwszego Koop
z niebiesk skorup, i dole na nim, a do maej mety. Tutaj poknij wieego niebieskiego
Koop, i le dalej na prawo, a do pierwszej duej Mety. Tutaj wypluj drug Koop, i poknij
trzeci niebiesk Koop, i przele pod du met dalej na prawo, do drugiej, tajnej duej
mety.
63. Chocolate Fortress
Forteca skada si z dwch pomieszcze. W pierwszym musisz przeskakiwa pomidzy
drewnianymi palami, i w midzy czasie uwaa by nie zosta trafionym ognist kul, tudzie
nie wej na chodzcy szkielet. Drugie pomieszczenie jest prostsze. Zwracaj uwag na
Thwompy spadajce z pod sufitu, i ich mniejszych kolegw skaczcych po pododze. Pod
koniec tego pokoju s drzwi do bossa.

Boss fortecy: Raznor
Walka nie naley do atwych zwaywszy na fakt, i mamy mao czasu na jej wygranie. Z
kad sekund znika kawaek podogi po ktrej chodzimy. Raznor, czyli cztery triceratopsy,
kady stojcy na swojej pce, na krccej si karuzeli. Raz na kilka sekund pluj w Ciebie
ognistymi kulami, ktre musisz omija. Kadego z nich musisz po kolej zrzuci z pki,
podbijajc j od dou. Prostym sposobem jest zbicie na pocztku jednego, czy dwch, zaj
ich miejsce na pce, i zbi kolejnych. Z samej ziemi prawdopodobnie nie zdysz zbi
wszystkich czterech, jako e utopisz si w lawie.

64. Chocolate Island 4
Kraina kretowa. Kieruj si cigle w prawo, skaczc z wysepki na wysepk. Uwaaj by nie
wpad do bota, gdy w ten sposb zginiesz. Gdy ju dotrzesz na stay ld, pobiegnij jeszcze
kawaltek w prawo. Uwaaj na krety i Rugbistw, i przeskocz przez met.
65. Chocolate Island 5
Uzbrj si w pirko i Yoshiego. Olej uwizionych wrogw i kieruj si cigle w prawo.
Przejd przez ma met i troch poskacz po rurach i rozkadajcych si tych blokach. Pod
koniec planszy uwaaj na Rugbistw, i przeskocz przez met.
66. #6 Wendy's Castle
Zamek dzieli si na dwa pomieszczenia. W pierwszym musisz uwaa na krcce si gwiazdy
i spadajce z sufitu kolczaste pale. W drugim z kolei musisz z odpowiednim wymierzeniem
czasowym skaka pomidzy platformami, i zarazem uwaa by nie zosta dotknitym przez
ognist kul, bd chodzcego szkieleta. Tu te czekaj na Ciebie drzwi do Bossa.

Boss#6 Wendy Koopa
Walka z Wendy jest waciwie uproszczeniem walki z Lemmy Koop. Rury S tym razem
rwne. Wok nich lataj dwa ogniki. Z rur wychodz na zmian dwa identyczne stworki, i
jeden rnicy si od nich. Wskocz odmiecowi trzykrotnie na kark, a spadnie do lawy.

67. Chocolate Secret
Plansza skada si z trzech etapw. W pierwszym musisz si przedosta w prawo, uwaajc
by nie zgin w lawie, bd przez Rugbistw. W drugim dosta si na sam d. W trzecim za
musisz i w prawo, uwaa na kolczaste stworki i Rugbistw, jednoczenie skaczc
pomidzy toncymi platformami w lawie. Pod koniec trzeciego przecinij si przez rur i
przeskocz przez met.
68. Sunken Ghost Ship
Statek skada si waciwie z trzech pomieszcze. W pierwszym musisz si dosta do rury, i
uwaa by Ci adna rakieta nie postrzelia. W drugim musisz cigle pyn w prawo i
uwaa na co chwila pojawiajce si i znikajce duchy. Pod koniec tego pokoju czeka na
Ciebie rura. Pamitaj o fakcie i gdy patrzysz si prosto w oczy danemu duchowi, ten nie
ruszy si z miejsca, a gdy si do niego odwrcisz plecami, ten zacznie si zblia w Twoj
stron. W trzecim pomieszczeniu praktycznie nic nie bdziesz musia robi. Postaraj si
zapa podczas spadania gwiazdk i sprbuj dotkn jak najwicej wrogw podczas spadania.
Gdy ju wpadniesz do wody, wejd na wysepk i dotknij znaku zapytania w zielonej
galaretce. Musisz to jednak zrobi szybko by nie zosta zgniecionym przez kolczaste kule
ktre przedtem mine w powietrzu.

Valley Of Bowser
69. Valley of Bowser 1
Druga plansza z kretami i rugbistami. Nie daj si stratowa przez jednych ani przez drugich.
Dojd mniej wicej do 2/3 pomieszczenia, i skieruj si ku dole, gdzie bdzie kilka niebieskich
blokw (takich, co rugbici lubi rozwala) i tabliczka ze strzak do wyjcia. Przejd przez
rur i przeskocz przez met.
70. Valley of Bowser 2
W podstawowej wersji najatwiej bdzie Ci ukoczy plansz z Yoshi. A wic uzbrj si w
niego i przedosta na prawy koniec pierwszego pomieszczenia. Przejd przez rur. W drugim
pokoju, podbij bloczek a wylec z niego skrzydeka. Wskocz w nie majc pod sob Yoshiego,
a zostaniesz przeniesiony do bonusowej planszy. Czy dotrwasz do jej koca, czy nie, to nie
bdzie istotne. Plansza bdzie zaliczona.
71. Valley of Bowser 2 Secret Exit
Chcc ukoczy t plansze wychodzc z niej sekretnym wyjciem, najlepiej przyjd tu
uzbrojonym po zby w pirka, i w Yoshiego. Gdy ju dostaniesz si do drugiego
pomieszczenia, zeskocz z zwierzaka, i wejd w przemieszczajcy si z gry na d labirynt.
Przedosta si ostronie na jego drug stron, gdzie czeka na Ciebie rura. Wejd w ni, a
wypadniesz w miejscu gdzie ta platforma bdzie sza ku grze. Nie zastanawiaj si dugo,
biegnij w prawo i zaczekaj by ta platforma si zatrzymaa tworzc schodek. Wskocz na
niego, i wskocz dalej na gr, poczym skieruj si w lewo. Spadnij na d, i wsad kluczyk do
dziurki.
72. Valley Ghost House
Domek dzieli si na kilka pomieszcze, by go jednak ukoczy w normalnej wersji, bdziemy
potrzebowali tylko w dwch. W Pierwszym pomieszczeniu omi zielone kule, i przejd przez
drzwiczki na wschodzie. W drugim pomieszczeniu masz moliwo pjcia w prawo i w
lewo. Podbij P, zgarnij gwiazdk i pjd w prawo. Przeskocz szybko przez par pek, i
biegnij szybko na koniec korytarza zawalonego pienikami i drzwiami. Jeeli zdysz, to
powiniene dobiec do samego koca, gdzie koo drzwiczek stoi grzybek dajcy Ci jedno
ycie. Zgarnij grzybka, i wejd w drugie drzwi od prawej strony korytarza, by dotrze do
mety.
73. Valley Ghost House Secret Exit
W tej wersji musisz mie przy sobie pirko. Domek dzieli si na kilka pomieszcze, by go
jednak ukoczy w tajnej wersji, bdziemy potrzebowali trzech. W Pierwszym pomieszczeniu
omi zielone kule, i przejd przez drzwiczki na wschodzie. W drugim pomieszczeniu masz
moliwo pjcia w prawo i w lewo. Podbij P, zgarnij gwiazdk i pjd w lewo. Przeskocz
szybko przez par pek, i przejd przez drzwi. Wyldujesz w trzecim pomieszczeniu. Teraz
musisz si wzbi w powietrz i podlecie pod sufit, gdzie wyodrbnione jest miejsce na
kluczyk i dziurk. Problem ley w tym, e nie atwo jest wej do tego pomieszczenia, jako e
w przesmyku mieci si tylko may, bd zgarbiony Mario. Postaraj si, kiedy tylko dolecisz
na gr, wcisn i trzyma d i prawo na krzyaku. Tak by Mario si zgarbi, szybowa, i
nadal lecia w prawo. T metod za ktrym razem powinien wpa w przesmyk. Teraz by
nim poruszy musisz co chwila podskakiwa, nadal trzymajc kucanie i prawo, a w rezultacie
nasz wsaty bohater przecinie si i bdziesz mg nim woy klucz do dziurki.
74. Valley of Bowser 3
Ok., uzbrj si w pirka i Yoshiego. To jest plansza gdzie bdzie troch latania, ale w inny
sposb. Bdziesz musia skaka po platformach, ktre maj na sobie cyferki. Cyferka oznacza
ilo sekund, przez jak platforma bdzie lecie, po tym gdy Ty na niej staniesz. Czyli czeka
Ci troch skakania nim dolecisz do mety.
75. Valley of Bowser 4
Na podstawowym przejciu licz si pirka. Zmiataj nimi rugbistw i posuwaj si dalej.
Uwaaj by nie oberwa z ich kuli, i by nie spa do lawy. Pod koniec planszy, zaraz przed
met zobaczysz kluczyk i dziurk. eby wzi kluczyk, musisz mie Yoshiego, ktry
dosignie do niego jzorem. Jeeli zdarzyo Ci si go mie przy sobie – co nie naley do
rzeczy prostych – to skorzystaj z tego i ukocz plansz kluczykiem. Jeeli jednak nie masz
Yoshiego, przeskocz zwyczajnie przez met.
76. Valley of Bowser 4 Secret Exit
Na tajnym przejciu licz si pirka i przede wszystkim Yoshi. Zmiataj rugbistw z
wyprzedzeniem, poczym posuwaj si przez wysprztany rejon ze swoim rumakiem. Uwaaj
by nie oberwa z kuli i by nie spa do lawy. W pewnym momencie planszy bdziesz musia
zrezygnowa z Yoshiego. Utop go w lawie i uderz blok z ktrego wyjdzie rolinka po ktrej
bdziesz mg si wspi. Na grze jest kolejny blok, z ktrego wyjdzie Ci Yoshi, jeeli
poprzedniego Yoshiego si pozbye. Pod koniec planszy, zaraz przed met zobaczysz
kluczyk i dziurk. eby wzi kluczyk, musisz mie Yoshiego, ktry dosignie do niego
jzorem. Jeeli zdarzyo Ci si go mie przy sobie – co nie naley do rzeczy prostych – to
skorzystaj z tego i ukocz plansz kluczykiem. Jeeli jednak nie masz Yoshiego, przeskocz
zwyczajnie przez met.

77. #7 Larry's Castle
Plansz zaczynasz od brzowego wa na ktrym si musisz utrzyma. Przejed na nim cae
pierwsze pomieszczenie, nie dajc si strci przez kolczatki, i przejd przez drzwi. W
drugim pokoju, lepiej by byo gdyby mia co najmniej jedno pirko, by przechodzi przez
pionowe ciany z tych kwadracikw. Jeeli ich jednak nie masz. Zaczekaj a wiedma
przemieni kwadracik w wia tudzie monetk. Uwaaj na kociotrupy, wiedmy i
drewniane pale. Na kocu tego pomieszczenia czekaj na Ciebie drzwi.

Boss#7 Larry Koopa
Walka z Larry jest prawie identyczna do walki z Iggy Koop. Jest jednak drobna rnica.
Teraz podczas waszego pobytu na bujajcej si wysepce, bd co chwila wyskakiway z lawy
trzy ogniki, na ktre musisz zwraca szczegln uwag jeeli nie chcesz umrze
przedwczenie. Larryego wystarczy oczywicie zrzuci do lawy.

78. Valley Fortress
Miej przy sobie dwa pirka, poniewa czeka Ci tu jedno dugie i trudne pomieszczenie.
Przez cay czas musisz omija spadajce z gry kolczaste kolumny. Jedne spadaj szybciej
drugie wolniej. W midzy czasie jeszcze moesz natkn na chodzce szkielety, tudzie
wyskakujce z lawy ogniki. Pod koniec pokoju, wejd w czerwone drzwi.

Boss fortecy: Raznor
Walka nie naley do atwych zwaywszy na fakt, i mamy mao czasu na jej wygranie. Z
kad sekund znika kawaek podogi po ktrej chodzimy. Raznor, czyli cztery triceratopsy,
kady stojcy na swojej pce, na krccej si karuzeli. Raz na kilka sekund pluj w Ciebie
ognistymi kulami, ktre musisz omija. Kadego z nich musisz po kolej zrzuci z pki,
podbijajc j od dou. Prostym sposobem jest zbicie na pocztku jednego, czy dwch, zaj
ich miejsce na pce, i zbi kolejnych. Z samej ziemi prawdopodobnie nie zdysz zbi
wszystkich czterech, jako e utopisz si w lawie.

Star World
79. Star World 1
Niele zablokowana plansza. Uzbrj si w cierpliwo, i zeskocz na bloki, obrotowym
skokiem, tak by si przez nie przebi. Id tak cigle w d, dopki nie bdziesz mia gruntu
pod nogami. Na samym dole przejd przez rur po prawej, i przeskocz przez met.
80. Star World 1 Secret Exit
Podobnie jak poprzednio. Tylko tym razem od pocztku trzymaj si prawej ciany
pomieszczenia, by dotrze do maej luki w blokach, gdzie bdzie czeka na Ciebie klucz i
dziurka.
81. Star World 2
Po rozpoczciu planszy zaczekaj chwilk a spadnie z gry gwiazdka. Zap j i py na
wschd, zabijajc wszystkich po dordze. Jeeli zdysz podbi kolejny blok majc jeszcze
gwiazdk, z niego rwnie wyleci gwiazdka. Py dalej na wschd i przejd przez rur, by
dosta si do mety.
82. Star World 2 Secret Exit
Po rozpoczciu planszy zaczekaj chwilk a spadnie z gry gwiazdka. Zap j i py na
wschd, zabijajc wszystkich po dordze. Jeeli zdysz podbi kolejny blok majc jeszcze
gwiazdk, z niego rwnie wyleci gwiazdka. Py dalej na wschd i gdy dopyniesz do rury,
popy pod ni do tajnego zaktka, gdzie ley klucz i dziurka.
83. Star World 3
Hmm, podskocz ze trzy razy w prawo i przejd przez met.
84. Star World 3 Secret Exit
Uzbrj si w Yoshiego i pirkoi. Wcinij przycisk, by Lakitu nie rzuca w Ciebie
kolczatkami, lecz monetkami, rozpd si i wzbij si gr tak, by trafi w may przesmyk
prowadzcy do pokoju powyej. Tu znajdziesz po lewej klucz, a po prawej dziurk. Moesz
to rwnie zrobi w inny sposb, przejmujc chmurk i wlatujc ni na gre.
85. Star World 4
Najlepiej uzbrj si w Yoshiaka, poknij pierwszego z brzegu niebieskiego wia, i przele
przez ca plansz a do mety.
86. Star World 4 Secret Exit
Uzbrj si w Yoshiego i pirko. Poknij pierwszego napotkanego Koopa z niebiesk muszl, i
trzymajc si nisko przele mniej wicej jedn trzeci planszy, by dotrze do wysepki z
dziurk od klucza i blokiem na ziemi. Moesz z niego wydosta klucz na dwa sposoby.
Wypluwajc w jego stron muszl, bd krcc si przy nim Mariem ubranym w pirko.
Jeeli masz zaktywowane wszystkie przyciski, Zielony, Niebieski i Czerwony, to moesz tam
dotrze bez Yoshiego.
87. Star World 5
To ju troch trudniejsza plansza. Zacznij j z Yoshim, i dosta si idc w prawo po
spadajcych platformach na wysp z blokiem i przyciskiem P. Po przycisk pitro niej, i
uderz w blok, by wyszy z niego monetki. Moesz kierowa ich wdrwk wciskajc
odpowiedni kierunek na krzyaku. Najlepiej skieruj je w prawo poczym natychmiast uderz w
P. Wskocz na skamieniae monety, i rozpd si tak by mg lata. Wybij si na wschd,
przele nad przepaci, by wyldowa na kolejnych platformach. Tu ju bdzie prosto.
Poknij kilku wrogw, przejd po jeszcze kilku spadajcych platformach, i przejd przez
Met.
88. Star World 5 Secret Exit
Aby to zrobi powiniene mie wcinite wszystkie przyciski czerwony, ty, niebieski i
zielony. Zacznij j z Yoshim, i dosta si idc w prawo po spadajcych platformach na wysp
z blokiem i przyciskiem P. Po przycisk pitro niej, i uderz w blok, by wyszy z niego
monetki. Moesz kierowa ich wdrwk wciskajc odpowiedni kierunek na krzyaku.
Najlepiej skieruj je w prawo poczym natychmiast uderz w P. Wskocz na skamieniae monety,
i rozpd si tak by mg lata. Wybij si na wschd, jak najwyej jak moesz, a powiniene
spostrzec Pd ‘sufitem’ planszy kolorowe bloki. Dosta si na nie. I przejd nimi najbardziej
jak tylko moesz w prawo. Tu podskocz, i w kluczyk w dziurk.

Special
89. Gnarly
Prosta sprawa. Przyjd tu najlepiej z Yoshi, i zaraz po rozpoczciu, podejd do prawej ciany.
Poknij Koopa z niebiesk muszl, i pole w gr. Przele krawd by przedosta si do
prawej strony pokoju. Tu spadnij na d i przejd przez rur. Teraz musisz wcisn przycisk
P, i uwaa na rzucane tu i wdzie motki. Najlepiej podbij platform, by zdj z niej
niepodanego gocia. Wskocz szybko na platform, dalej w prawo, i przejd przez met.
90. Tubular
Ta plansz moe sprawi co poniektrym problem. Yoshi jest tu niepotrzebny. Moemy j
przej jako may Mario, i jako wikszy Mario. Od startu id w prawo, zgarnij P, i zeskocz z
nim okrnym skokiem na trampolin. Pu P przy pierwszym odbiciu (w tym samym
odbiciu podbijesz blok z ktrego wyleci nadymajce Maria P). Przy drugim go wcinij, i
ponownie si odbij, lecc dalej za szybujcym P. Teraz musisz uwanie szybowa, podbij
kolejny bloczek, dla jeszcze jednego P, i le dalej w prawo. Uwaaj na Rugbistw, latajce
Koopa Troopa’s, i kwiatki wypluwajce cztery ogniste kuleczki. Podbij kolejny bloczek na
ktrym stoi rugbista, i zgarnij z niego kolejne latajce P. teraz ostronie dole do Mety. T
plansze da si zrobi.
91. Way Cool
Plansz proponuje zacz z Yoshi. Wskocz na platform, i postaraj si wciskajc
odpowiednio ON/OFF dojecha do koca. Bdc ju na staym ldzie, podbij pierwszy
bloczek, a wylec z niego skrzydeka, ktre przenios Yoshiego do bonusowej planszy, co
bdzie si rwna ukoczeniu Way Cool.
92. Awesome
Awesome jest zimow plansz. Zacznij j z Yoshim. Poknij pierwszego lepszego Koop z
niebiesk skorup, i przele kawaek planszy. Kiedy miniesz wiszc z powietrza rur,
powiniene natkn si na wiszcy w powietrzu blok. Uderz w niego a zdobdziesz gwiazdk.
Le dalej na wschd i ukocz plansz.
93. Groovy
Jest to plansza pokazana przy samym wczeniu konsoli. Waduj si na Yoshiaka, i miej przy
sobie dwa pirka. Nie trud si za bardzo, po prostu le kiedy tylko bdziesz mg, a nim si
obejrzysz, zdysz przelecie przez met.
94. Mondo
W tej planszy cigle podnosi si lub obnia poziom wody. Zaopatrz si w Yoshiego i dwa
pirka i daj czadu. Py przez wikszo czasu w prawo, a jak tylko bdziesz mia okazj,
wzbij si w powietrze i przele dalsz cze planszy. Powodzenia!
95. Outrageous
To te jedna z trudniejszych plansz. Pewnie dlatego e duo si tu dzieje. Wskocz na
Yoshiego, i postaraj si dolecie jak najdalej tylko bdziesz mg. Mae skaczce ogniki
moesz pokn majtajc jzorem. Uwaaj na pociski, latajce motki i rugbistw.
96. Funky
Standardowo zaopatrz si w Yoshiego i dwa pirka. Zaraz po starcie usu si w prawo, by nie
trafi Ci piorun. Przele przez ca plansz na niebieskiej skorupie. Pod koniec nie omieszkaj
zgarn monetek formujcych napis: YOU ARE A SUPER PLAYER!! Po przejciu tej
planszy i skorzystaniu z nowo dostpnej gwiazdki - teleportu stanie si co ciekawego.

Gratulacj!! Wanie ukoczye jedn z kultowych gier z Mariem w roli gwnej!

===================================

6 - Podzikowania i zezwolenia
Dzikuje Tacie i Mamie e pi w piamie.

W tej chwili zezwolenie do wykorzystania powyszego tekstu maj:
http://www.game-guide.pl/

Jeeli jeste zainteresowany umieszczeniem tego opisu na swojej stronie, prosz wpierw
o e-mail, z konkretnymi zamiarami, w przeciwnym razie bd zmuszony do podjcia
surowszych krokw.

===================================
7 - Zakoczenie
C, to by byo na tyle. Jeeli ktry z was, zauwayby jaki bd, lub niedopatrzenie
czego z mojej strony, bybym wdziczny za maila (Kgodziejewski@op.pl)
    • Którą odsłonę Super Smash Bros. 4 kupisz?


    • Wersję na 3DSa67% [2 głosy]
    • Wersję na WiiU33% [1 głos]
    • Kupię obie!0% [0 głosów]
    • Nie kupie żadnej0% [0 głosów]
  • 3 Głosów
    Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
    Rozpoczęto: 11.04.2014

    Archiwum ankiet
  • Aktualnie jest 0 użytkowników i 3 gości
  • Użytkownicy:
    Obecnie na stronie znajdują się:

    • Zarejestrowanych użytkowników: 373
      Najnowszy użytkownik: happyleila
    
      THEOCRACY - Cofnij się w czasie! Zelda Central Mary
    Copyright (c) Mario City 2019. Wszystkie prawa zastrzeżone!
    Mario is © Nintendo. Nintendo properties are trademarks of Nintendo.
    Grafikę na stronę wykonała Marta Fleter