NES Remix 2

    25/04/2014

    WiiU

    Mario Golf: World Tour

    02/05/2014

    3DS

    Mario Kart 8

    30/05/2014

    WiiU

    Super Smash Bros.

    Lato/Jesien 2014

    3DS/WiiU

Nawigacja
Super Mario 64[game-guide]
Super Mario 64 (It's Me.... Mariooo!!!)
Nintendo 64
===============================================================
Poradnik przygotowa Kris (Krzysztof Godziejewski) (Super Mario Fanboj)
Wersja 1.0 (Rozpoczta 7-Marca-2004)
E-mail - Kgodziejewski@op.pl
Plik way okoo 89 kb
===============================================================
===============================================================
Zawarto:
0 - Wstp
1 - Historia Mario
2 - Ruchy Mario
3 - Przedmioty
4 - Wrogowie
5 - Ciekawostki
6 - Trzy czapki
7 - Opis przejcia
8 - Podzikowania i zezwolenia
9 - Zakoczenie

===============================================================
0 - Wstp
Yaa!! Huhuuu!! ahejjj!! To wystarczajcy dowd na to i Mario doskonale zna woski.
Te par sw, czy tam okrzykw, przysparzao mi swego czasu wypieki na twarzy.
Syszc je, nie wiedziaem czy mj Mario nie spadnie zaraz przypadkiem w gbok
otcha, i czy nie bd musia zbiera od nowa wszystkich omiu czerwonych monetek.
Emocje byy przednie. Tak jak si teraz zachwycam tym jakie one byy kiedy, tak swego
czasu zachwycaem si jaka ta gra jest niesamowita zdobywajc po raz pierwszy
przysowiow 64 gwiazdk. Zrozumiej to tylko wtajemniczeni, innym ycz
powodzenia, ale tego ju si nie da nadrobi, przykro mi. Dla tych, co mimo wszystko
nie potrafi zdoby jednej z stu dwudziestu gwiazdek

===============================================================
1 - Historia Mario
Eh, kiedy to si wszystko zaczo....? Ano, przypomniaem sobie! Zacznijmy od faktu, i
Mario powsta przy okazji tworzenia pierwszego Donkey Konga, i e to w zasadzie
Donkey powinien by flagow maskotk Nintendo. Jak wiadomo Donkey to osio, a jako
maskotk osa mie nie mona, wic sta si ni hydraulik. Teraz warto zada sobie
kolejne pytanie, z jakiej paki Shigeru Miyamoto wpad na pomys naszego wsatego
przyjaciela. Heh, sprawa jest miesznie prosta. Pewnego wieczoru, gdy Shigsy siedzia w
kwaterach Nintendo w roku 1980, mia za zadanie wymyli now posta do nowo
nadchodzcego hitu Arcade'owego od Nintendo. Gdy tak rozmyla, mimo e po
godzinach, w pewnym momencie wparowa hydraulik w niebieskich spodenkach i
czerwonej koszulce z etykietk Mario, naprawi kapicy kran. Shigeru by ju mocno
zmczony, i szybko przerysowa swego gocia na kartk papieru. W rok pniej w wielu
gralniach stany pierwsze automaty - Donkey Kong, z zasadniczym pytaniem... How
High Can You Get? Przynosi to rne skojarzenia, nad ktrymi nie bd si tu rozwodzi.
Pragn jedynie wspomnie e pytanie to dotyczyo Ciebie, a Ty grae niejakim Jump
Manem, ktry posiada to samo ubranko co wczesny hydraulik. Co ja mwi, mia
jeszcze czapeczk. Dlaczego czapeczk? Prosta sprawa, w Nintendo nikt nie mg wpa
na pomys jak oddzieli kolor wosw od koloru twarzy, by byo to widoczne. Wiadomo
e problem wychodzi ze wzgldu na sabe osprztowanie w tamtych czasach. Tak wic
przystao na tym e Mario na gow zaoy czapk. Jak Jump to Jump. Donkey Kong
okaza si trefnym strzaem, a Nintendo tak jak teraz, lubio si trzyma tego co pewne, i
postanowili rozwin motyw ze skaczcym skrzatem. W ten oto prosty sposb powsta
Super Mario Bros., na pierwsze Nintendo w 1983, w Japonii. Mimo e fabua nie zostaa
zbytnio zmieniona i Mario nadal musia ratowa ksiniczk z rk zego potwora (tym
razem nie by to ju Donkey Kong), gra okazaa si niesamowitym hitem, sprzedajc
waciwie nowo wypuszczon platform. Dalej ukazay si takie hity jak Super Mario
Bros. 2 i Super Mario Bros. 3. Po nich, pierwsza odsona Super Mario na GameBoyu.
Ludzie kochali Maria, i jego brata Luigi'ego. Ba, nawet powsta serial mwicy o ich
przygodach, puszczany take o dziwo w naszej telewizji. Po NES i GB, nadszed czas na
Super Nintendo (SNES), i na nim take zawita kolejny Marian, tym razem z nowym
kompanem, Yoshi'm. Super Mario World okaza si strzaem w dziesitk, mimo e
prezentowa sob odwieone Super Mario Bros. 3. W rok pniej Mario wskoczy wraz
z kuplami na go-karty, w przewietnej grze Super Mario Kart. Kolejny hicior, na widok
ktrego obecni gracze Playstation mieli kisiel w majtkach. Pod koniec ywota SNES'a,
wysza jako taka kontynuacja Super Mario World, noszca tytu SMW 2: Yoshi's Island.
Gra opowiadaa o przygodach Maria z Yoshi'm, bd na odwrt, jeszcze przed
wydarzeniami z SMW. Jasna sprawa e gra si sprzedaa. Jeszcze w tym samym roku,
wiato dzienne ujrza na nowym systemie, zupenie nowy Mario, w tej, tutaj opisywanej,
przeomowej grze, jak jest Super Mario 64. Dalsz cz historii Maria, czyli t bardziej
aktualn, znajdziecie w przyszym opisie do Super Mario Sunshine. End.

===============================================================
2 - Ruchy Mario
Opis zaczem od tego dziwnego i niepotrzebnego dziau. Myl e wypada jednak
wspomnie o ruchach, gdy Super Mario 64 jest pierwsz gr obfit w tak ilo
niezalenych ich odmian.

Poruszanie si:
Po raz pierwszy w grze trjwymiarowej pokazano rne przemieszczanie si w
zalenoci od nachylania gaki w padzie, wanie tutaj. Pewnie dlatego e Nintendo 64
byo pierwsz konsol z gak, no i w dodatku SM 64 by gr wydan na samej premierze
konsoli, wic tak jako wyszo. Do rzeczy, nachylajc analog pod najmniejszym z
moliwych ktw, Mario bdzie chodzi cichutko, powoli na czubkach palcw.
Dopychajc analog z kolei do samego brzegu, nasz bohater rozpocznie bieg. Mona si
take porusza na krawdziach, bd parapetach. Podejd blisko, i delikatnie kieruj
analogiem, w kierunku w ktrym chcesz by Mario si wybra.

Czytanie:
W wielu miejscach napotkasz si z tabliczkami informujcymi, jak i z Toadami
(grzybkami). Moesz je czyta bd z nimi porozmawia wciskajc przy nich A lub B.
Niestety, jak wszystkim wiadomo, gra pochodzi z 1996 roku, i ma troch bugw. Std nie
zawsze gdy rozkaesz Mario'wi przeczytanie tabliczki, ten ci posucha.

Pywanie:
Wskakujc w grze do gbszej wody, moesz w niej pywa. Zarwno po powierzchni
jak i pod wod. Bdc pod wod musisz zwraca uwag na miernik powietrza, gdy
czasem go moe zabrakn. Warto zauway, i jeeli masz uszczerbek na swym yciu, i
wskoczysz do wody, a nastpnie wystawisz z niej swoj gow, to brakujce ycie ci si
odnowi. Pywajc na powierzchni moesz wyskoczy z wody, wciskajc A.

Przycisk Z:
Jak niektrym wiadomo, konkretniej tym co wiedz jak trzyma pada o Nintendo 64,
przycisk Z znajduje si "pod" gak, z drugiej strony pada. Wcinij go, a nastpnie nadal
gdy go cigle bdziesz trzyma, zacznij kierowa gak na rne strony. Mario zacznie
powoli biega na czworaka, dziki czemu bdzie mg przej przez otwory, przez ktre
przedtem nie mg. Przykadowo bdzie mg si dosta do Igloo w 10 wiecie.

Przycisk Z, ma jeszcze par innych funkcji:

Siad w podskoku (dup u ziemie):
Wyskakujc w powietrze, wcinij A, a nastpnie bdc w powietrzu Z. Dasz Rady!

Breakdance:
Stojc w miejscu, wcinij Z, a nastpnie B, a Mario wyjmie bumboksa i zacznie taczy
Breaka.

Z kopniaka!:
Podczas biegu, wcinij Z i nastpnie szybko dodaj B, a Marian wyjedzie do przodu z
kopniaka.

Skakanie:
Och, tutaj Mario ma pene pole popisu. Lecimy po kolei:

A - To zwyky skok.

A + A - Czyli skok, a w momencie ldowanie, ponowne wciniecie A, daje nam drugi,
troch wyszy skok, i inny okrzyk Maria.

Analog + A + A + A - Czyli trjskok. Podczas biegu w jednym kierunku, wcinij A, przy
ldowaniu, drugi raz A by uzyska troszk wyszy skok, i przy ponownym ldowaniu,
trzeci raz A, a Mario wykona podwjne salto do przodu.

Analog w jedn stron + w stron do poprzedniej przeciwn + A - Biegnc przed siebie,
szybko zawr Mariem w drug stron, i w momencie gdy ten si bdzie obraca, wcinij
A. Mario wykona dziwny, ale bardzo przydatny skok.

A + A (przy cianie) - Biegnc prostopadle na cian, skocz na ni, i w momencie gdy
Mario bdzie mia j dotkn, wcinij A, a ten si od niej odbije i poleci jeszcze wyej.

Z + A - Stojc w miejscu, moesz wciskajc Z a nastpnie A, wykona salto w ty.

Analog + Z + A - Chcc przeskoczy nad wiksz przepaci, zacznij bieg, nastpnie
wcinij Z, i tu po nim A. Mario wykona w ten sposb dugodystansowy skok.

Latanie:
Po zdobyciu czapki do latanie, wciskajc czerwony przycisk (o tym w dziale pitym ),
moesz lata. eby wzbi si w powietrze, musisz wykona potrjny skok, A+A+A, lub
wystrzeli si w powierz z dziaa.

Dziao:
Znajdziesz je od czasu do czasu w postaci dziury w ziemi. Wpadnij do niej, i pozwl si
wystrzeli w powietrze. Gdzie spadniesz to twoja sprawa.

Bicie:
Tu take jest par kombinacji, podobnie jak przy skokach. A wic lecimy:

B - Cios.

B+B+B - Hiper mega fakin kul cios. Bijesz, kopiesz i w ogle lecisz w kosmos.

A+B - Podskok i kopniak.

Noszenie:
Prosta sprawa, podejd do danego przedmioty i wcinij B. Jeeli chcesz nim rzuci, to
jeszcze raz B. Ale filozofia... ;)

Machanie:
Czym? Eheh, nikim innym jak samym Bowserem. Chwy go wpierw za ogon a nastpnie
kr gak w kko w jednym kierunku. Gdy Bowser bdzie si wystarczajco szybko
krci, ponownie wcinij B, wyrzucajc go w otcha.

Rzut:
Heh, moe to nieadekwatna nazwa, ale nie wiedziaem jak ruch nazwa. Podczas biegu
wcinij B, a Mario poleci przed siebie, z apami do przodu, jak gdyby co mai zapa.

Eheh, to by byo na tyle... jakby kto odkry jakie ruchy poza tymi ktre byy w
instrukcji, to jest mile widziany u mnie.

===============================================================
3 - Przedmioty
Nie ma tu w sumie jako takich przedmiotw, z ktrych si korzysta. Ale pozwol sobie
wypisa, takie ktre si czciej spotyka. Oto i one:

Gwiazdy:
Je przy prawidowym przejciu gry powiniene ujrze koo 120 razy. S takie adne i
zote. Jedne trudniejsze do zdobycia od innych. Co tu duo pisa. Po kadym zebraniu
takowej, gra si spyta czy nie chcia by zapamita stanu gry.

Pieniki
Ich jest caa masa do zebrania. W sumie ponad 2000 (sownie: dwa tysice). Mona je
podzieli na trzy rodzaje. te, czerwone i niebieskie. Te pierwsze licz si jako jedna,
te drugie jako dwie, a te trzecie jako pi zwykych. Zbierajc 8 czerwonych w jednej
planszy, otrzymujesz w zamian gwiazdk.

Zielone grzybki:
Zbierajc zielonego grzybka, przybywa Marianowi jedno ycie. W sumie s one nie
potrzebne, ale co tam.

Skorupa Koopy:
Jak napotkasz si na mae Koopy Troopy, wskocz im z podskoku na plecy, a zostanie po
nich skorupa. Wskocz na ni, a bdziesz mg sobie na niej pojedzi. Jest odporna na
law, wod i ld, ale nie na zderzenie ze cian.

Skrzynki:
Pomijajc podstawowe trzy skrzynki o kolorze czerwonym, zielonym i niebieskim, s
jeszcze te skrzynki. Jest ich niewiele, ale zawieraj w sobie przerne rzeczy. W
sumie, wszystkie powyej wymienione.

Serduszka:
Stoj w rnych miejscach. S dwu wymiarowe. Przebiegajc przez nie uzupenia ci si
ycie. Im szybciej przebiegniesz , tym wicej ycia ci si uzupeni.

===============================================================
4 - Wrogowie

Bat - fioletowe nietoperze wystpujce w wielu planszach, przewanie w ciemnych
lokacjach. Mona je rozwali z kopniaka, i paru innych sposobw.

Bob-ombs - Synne bomby z pierwszego wiata. Gdy przejdziesz koo takowej, ta
rozpocznie pocig za tob, a przy okazji zacznie odliczanie do wybuchu. Moesz do nich
po cichu podej od tyu, podnie i rzuci gdziekolwiek indziej by wybuchy i day ci w
zamian pieniek.

Boo's - S to znane ju z poprzednich przygd Maria, duszki. Jeeli podbiegniesz do
takowego od przodu, ten stanie si niewidoczny, i nie bdziesz go mg rozwali.
Sztuczka polega na tym, by zaj go po cichu od tyu, i wskoczy mu na gow.
Pokonany wypluje pitaka.

Bowser - Spotkasz si z nim w grze trzykrotnie. Za kadym razem bdziesz go musia
chwyci za ogon i wrzuci na jedn z bomb wiszcych wok platformy. Kada kolejna
walka bdzie charakteryzowaa si nowymi utrudnieniami.

Bullet bill - Wyjtek w tej grze. Spotkasz go tylko, podobnie jak i Whompy, w drugiej
planszy. Jest to pocisk, wystrzeliwany z dziaka. Istnieje tylko po to by ci utrudni ycie.
Nic si z nim nie da zrobi, po prostu musisz uwaa.

Chomp - Spora psu podobna kula. Troch szczeka i jest przymocowana acuchem do
palika. Jeeli chcesz si jej pozby, musisz si pozby palika.

Chuckya - Typka spotkasz w paru planszach. Ma do ograniczone pole manewru, i
porusza si tylko po prostej. Wyglda jak dua fioletowa kula z rkami i kluczem z tyu
do nakrcania. By go pokona, musisz go chwyci od tyu, i rzuci gdziekolwiek. W
zamian dostaniesz solidne wynagrodzenie.

Dustpan's - Szufelki, spotkasz je w dwch planszach. W Wet-Dry World i Tick Tock
Clock. Nakrcaj si i jed w kko do momentu, a ponownie nie bd musiay si
nakrci. Jeeli wpadniesz na szufelk, ta wyrzuci ci wysoko w powietrze.

Elektrodes - S to pojawiajce si od czasu do czasu, w rnych miejscach elektryczne
kulki. S upierdliwe i ra prdem. Omijaj je z daleka.

Eye - Oko. Spotkasz je w paru miejscach w grze. Pobiegaj dookoa niego, tak by renica
ci zauwaya i wraz z tob si przekrcia o 360 stopni. Pokonane, wypluje niebiesk
monetk.

Frog - Jest to niewidoczna aba, ukryta pod sztuczn monet. Trick polega na tym, i
gdy si zbliysz do monety, w jej miejscu ukae si abka.

Goombas - Goomba to Goomba. Trzeba gra w Mario by wiedzie co to za grzybo
podobny stworek. Moesz go rozwali na wszystkie sposoby, a w nagrod dostaniesz
monetk.

Head Hunters - Te stworzenia nie przypominaj niczego konkretnego. Spotkasz je w
obydwu zimowych planszach. Po zabiciu takowego, dostajesz trzy monetki. Jeeli
wskoczysz mu na gow z normalnego podskoku, tu zabijajc go wylecisz w powietrze,
krcc si wok wasnej osi jak migo.

Koopa Troopa - Kto by nie zna wi. One s wszdzie, ale nie w tej grze. Tutaj
spotkasz typkw moe z pi razy. Moesz im wskoczy na plecy, przez co zdejmiesz im
skorupk. Wskocz na ni, a bdziesz mg sobie poserfowa.

Muszle - Wystpuj bodaje w Jolly Roger Bay. Zamykaj si i otwieraj, jak to zwykle
bywa u muszli. Zwykle trzymaj w sobie co poytecznego.

Piranha Plant - Znane i nie lubiane, kwiatki z czerwon gwk piranii. By si ich
pozby, naskocz im na ni.

Pywaki - Wystpuj w Wet-Dry World. S to pajko podobne stworki pywajce po
wodzie. Po rozwaleniu takowego dostaniesz nagrod w postaci trzech monetek.

Pokey - Czyli te kaktusy, wdrujce po piaskach w Shifting Sand Land. Moesz
takowego rozwali z kopniakw, bd rzucajc w niego jak skrzynk. W zamian za
wygran, dostaniesz niebiesk monetk, wart pi zwykych.

Snowmen's - Czyli bawany. Spotkasz je w zimowych planszach. Bd w ciebie rzuca
niekami. Jeeli chcesz si ich pozby, to postpuj podobnie jak w przypadku oka.
Biegaj w kko dopki te si nie przewrc.

Thwomp - Sawne spadajce z pod sufitu bloki. Musisz na nie uwaa , gdy s
zwyczajnie nietykalne.

Whomp - Biegajce po powierzchni drugiej planszy cegieki. Podejd do nich od przodu,
i w momencie gdy bd si na ciebie przewraca, zrb unik. Uderz je w plecy, gdy bd
lee na ziemi. W nagrod dostaniesz pi monetek. Warto zauway, e jeeli nie uda ci
si ich zabi, a jedynie wskoczysz na ich plecy, to wyskoczy z nich monetka. Moesz
takow zdoby pi razy. Do tego naley doda pi za rozwalenie pacjenta, i prost
rachub doszlimy do wniosku i za jednego Whompa mona zgarn 10 monetek.

===============================================================
5 - Ciekawostki
Oj, jest ich troch w tej grze. Moe nawet nie tyle mona je nazwa ciekawostkami, co
niedocigniciami, lub nie dopracowaniem ze strony autorw. Jakby nie byo dobrze e
s, gdy urozmaicaj rozgrywk. Poniej znajdziecie te bardziej i mniej sawne bugi i nie
tylko.

Pobawmy si w miny:
Tu po wczeniu konsoli, ta wrzuca nam ekran z wygimnastykowan twarz Maria.
Wcinij A, a pojawi si rczka, dziki ktrej bdziesz mg t twarz po wygina na
przerne sposoby. Moesz j chwyci za policzki, brdk, czapk, i gdzie tam jeszcze.
Wciskajc klawisze C, moesz j okrca do gry nogami i w prawo lub w lewo.

Duo za duo czapek:
Pjd do dziesitej planszy (Snowman's Land) i daj sobie zdmuchn czapk na mostku z
pingwinem, tu koo gowy bawana. Gdy spadniesz, nie zbieraj czapki, a pjd do
jednego z drzewek, i sta pod nim w cieniu. Przeteleportuj si tak pomidzy jednym a
drugim w sumie sze razy i wr do miejsca gdzie leaa czapka. Jeeli si jej dobrze
przyjrzysz, zobaczysz e ley tam nie jedna czapka, a troszk wicej.

Sprawa z Luigim:
Pomimo bardzo wielu plotek, i tajnych - niestety niedziaajcych- sposobw na spotkanie
Luigi'ego, musz take i w tym miejscu podkreli i jest to nie moliwe. Nie znajdziecie
na tym cartdridge'u brata naszego Mario.

Sprawa z Yoshim:
Tutaj rzecz ma si troszk inaczej, gdy jego akurat mona spotka. Nie ma nic
prostszego, gdy musisz si jedynie dosta na czubek zamku. Co nie dziaa? Aaa!
Zapomniaem doda e by spotka tam Yoshi'ego musisz mie wpierw wszystkie 120
gwiazdek. Eheh, ten da ci 100 y. Co z nimi zrobisz, to ju twoja sprawa.

Udostpnienie armaty niedaleko zamku:
Ciekawi ci zakratkowana dziurka koo stawu? Te mnie ciekawia. Znajdziesz tam
armat ktra moe ci wstrzeli na czubek zamku. Jest tylko jeden problem. By j
udostpni, musisz mie zebrane wszystkie gwiazdki.

Trudniejsza gra:
Jeeli obecny Mario sprawia ci za mao kopotw, moesz gierk ukoczy z poow
ycia. Jak? Proste, Mario moe w trzech planszach zgubi czapk. Bez niej, jest
dwukrotnie mniej odporny na ciosy. Te trzy plansze to:
-Shifting Sand Land
Pozwl j zabra latajcemu ptakowi.
-Snowman's Land
Daj si zdmuchn z mostku, przed gow bawana.
-Tall, Tall Mountain
Daj j sobie zabra mapce skaczcej niedaleko startu.

Inna kamera podczas napisw:
Prosta sprawa podczas pokonywania ostatniego Bowsera miej woony do drugiego portu
drugi pad. Teraz gdy bd leciay napisy moesz si pobawi w zmienianie kamery.

atwa regeneracja ycia:
Jeeli stracisz troch ycia, nie ma w tym adnego problemu, by je nastpnie odnowi.
Moesz to zrobi zbierajc monetki, albo taszym sposobem, wbiegajc do wody, i
wynurzajc si z niej. Regenerujc sobie powietrze, odnawiasz sobie take pasek ycia.

Bowser zmienia zdanie?:
Bowser bdzie mia dla ciebie inn gadk, jeeli przyjdziesz do niego z zebranymi
wszystkimi gwiazdkami.

Wycig z bardzo grubym pingwinem:
Pamitasz wycig z pingwinem w Cool, Cool Mountain? Powr tu po zdobyciu 120
gwiazdek, a zobaczysz e zwierze w midzy czasie si jeszcze bardziej spaso. Ech, te
pingwiny.

Ukryte pieniki:
Jeeli w ktrejkolwiek z plansz zauwaysz wystajce paliki. A spotkasz je na pewno w
pierwszej i w trzynastej planszy. Przebiegnij si wok nich pi razy. Jeeli zrobisz to
poprawnie, powinny z palikw wylecie pieniki.

Jak dosta si na dach zamku nie majc 120 gwiazdek:
Tsia, jest niby sposb, e mona si odbi od zielonego wzgrza po lewej stronie zamku,
a nastpnie si zapa za mur. Mnie si to nigdy nie udao.

===============================================================
6 - Trzy czapki
Super Mario World prezentowao sob cztery przyciski: ty, zielony, Fioletowy i
niebieski. Kady z nich suy do czego innego. Niebieski i Fioletowy, byy dla ciemy,
nic z nich nie wylatywao. Z tego wylatywa grzybek, a z zielonego pirko. Aby
zaktywowa kady z czterech przyciskw, trzeba byo odnale przyciski je aktywujce.
Podobnie jest w SM64, tylu e tutaj zamiast pirek i grzybkw, dostajemy do wyboru
trzy czapki. Kad z nich znajdziemy pod innym przyciskiem. Czerwonym, Zielonym i
Niebieskim. Poniej macie wypisane jak je zaktywowa i do czego su.

Czerwony przycisk: Tower Of The Wing Cap

Po tym jak uzbierasz dziesi gwiazdek, udaj si do holu zamku. Powiniene ujrze
dziwny promie soca wychodzcy z sufitu. Przedtem go tam nie byo. Sta na
dywaniku, na ktry promie pada, i spjrz w gr, a zostaniesz przeniesiony do innej
planszy. Na rodku zamku bdzie widoczny czerwony przycisk. Wcinij go i zapamitaj
stan gry, a od tej chwili wszdzie w grze, czerwone przyciski stan si aktywne.

Efekt:
Gdy podbijesz czerwon skrzynk z wykrzyknikiem, wyleci z niej czapka z pirkami.
Bdziesz mg dziki niej si wzbi w powietrze. By tego dokona, musisz wpierw
wysadzi si z dziaa, lub wykona potrjny podskok (A+A+A), a za trzecim razem
wzbijesz si w oboki.

Zielony przycisk: Cavern Of The Metal Cap
W pierwszej kolejnoci udaj si do szstej planszy (Hazy Maze Cave) i tam pjd tropem
pierwszej gwiazdki na sam d. Wejd zwierzakowi na gow. Pamitajc o fakcie, i
zwierze kieruje si w stron w ktr zwrcone s oczy Maria, dopy do podwjnych
drzwi nad czerwonymi kratami. Wyskocz z gowy potwora z loch ness na platform, i
przejd przez drzwi. Dobiegnij do koca korytarza i wskocz w czarn ma. Znajdziesz
si w minigame'ie gdzie bdzie mg wcisn zielony przycisk. Zrb to.

Efekt:
Korzystajc z czapek ktre wypadaj z zielonych skrzynek, zamienisz si w
niemiertelnego Metal Mario. Bdc metalowym, nie utrzymasz si na powierzchni
wody, i bdziesz ton na sam d. Przy okazji, wystarczy dotkn jakiego sabszego
wroga, by ten od razu pad. Fajna, sprawa, no i mona poczy ja z niebiesk czapk.

Niebieski przycisk: Vanish Cap Under The Moat
Idc w kierunku Hazy Maze Cave, przejd przez drzwi po prawej. Znajdziesz si w
pomieszczeniu z wod. Zanurkuj i wypy z drugiej strony pokoju. Bd tam stay dwa
pale w pododze. Wcinij je po kolei, ciosem z dupy, a poziom wody si obniy, razem z
tym wok zamku. Wyjd przez drzwi, i pjd w prawo. Dojdziesz tam do dziurki w
pododze. Wpadnij w ni. Kolejny Minigame. Zjed zboczem na sam d, i pod ciek
dalej. Poskacz pomidzy ruszajcymi si platformami, i na koniec wcinij czekajcy na
ciebie niebieski przycisk. Robic to, zaktywujesz wszystkie niebieskie skrzynki w caej
grze, ale o tym to ju wiesz.

Efekt:
Efekt jest ciekawy i oryginalny. Zakadajc czapk z niebieskiej skrzynki, Mario w sumie
zakada czapk niewidk. Staje si nietykalny, moe nadal peni wszystkie te samo
funkcje co poprzednio, z t ma rnic e moe jeszcze przechodzi przez niektre
ciany. Naprawd fajna sprawa.

===============================================================
7 - Opis przejcia
Poniej znajdziecie opis, jak zdoby kad ze 120 gwiazdek. Nadal nie doszedem do
wniosku, jak si zdobyem na napisanie tego, ale to w tym momencie nie jest wane.
Hehe, pewnie niedugo ujrzycie jeszcze opis do Super Mario Sunshine, to bdzie dopiero
kupa roboty. Mniejsza z tym. Poniej macie opis zgarnicia kadej z siedmiu gwiazdek w
poszczeglnych planszach, jak i sposb zdobycia kadej z pitnastu Castle Secret Stars.
Powodzenia!

1 - Bob-Omb Battlefield
1. Big Bob - omb on the Summit.
Po wskoczeniu w obraz i wyldowaniu w pierwszej planszy, pobiegnij na sam jej gr.
Patrzc od startu, pobiegnij przed siebie, wejd po pochyym mostku na gr, dalej w
lewo koo Chompa. Po nim przejd przez kolejny mostek. Uwaga! Ten tutaj si bdzie
porusza, wic uwaaj by nie spad. Widzisz po lewej kraty, z przejciem? Pjd tam,
mi je i przejd przez koryto z kulami. Teraz bdziesz mia przed sob prost drog na
sam gr planszy, gdzie czeka na ciebie krl bomba. Dc do niego, przeskakuj kule,
ktre zagrodz ci drog. Bdc na grze, zagadaj do niego, aby si z nim zmierzy.
Zabawa polega na tym by nie da mu si zapa, a sam z kolej chwyci go od tyu, i
rzuci o ziemi. Musisz t czynno powtrzy trzykrotnie. Po wygranej, dostaniesz
swoj naleyt nagrod - pierwsz gwiazdk.
2. Foot Race Against Koopa The Quick.
Gdy rozpoczniesz plansze, podejd do duego wia od strony mostku, i zagadaj z nim.
Zaproponuje Ci wycig na sam szczyt gry (tam gdzie poprzednio walczye z Big bob-
ombem). Po rozpoczciu wycieczki, biegnij jak najszybciej nie zaliczajc gleb, na sam
gr tak, jak to robie przy ostatniej gwiazdce. Nie moesz korzysta przy tym z
teleportu ani dzia. Gdy dotrzesz na gr, podejd do flagi. Zaczekaj na Koope, I zgarnij
nagrod.
3. Shoot To The Island In The Sky
Pamitasz jak w drodze na gr, na zboczu wok niej by otwr z armat. Pjd tam.
Rozejrzyj si wok siebie, a powiniene ujrze wiszc w powietrzu wysepk z
drzewkiem. Wskocz do dziaa i wystrzel si na drzewo na wyspie. Zejd z drzewa, i
podbij t skrzynk, by otrzyma kolejn gwiazdk.
4. Get The 8 Red Coins
Not o lecimy. Musisz zebra osiem niebieskich pienikw, by otrzyma gwiazdk.
Pojawi si w miejscu gdzie na ziemi jest jej niebieski unoszcy si cie. Poniej masz
wypisane lokacje kadej kolejnej czerwonej monetki:
a. Koo pierwszego mostku, s dwie ruszajce si 'windy'. Spjrz w gr.
b. Po wejciu po mostku, lub wjechaniu po windach, bdziesz mia przed sob spory
otwarty teren, z wystajcymi z ziemi gazami. Na jednym z nich jest monetka.
c. Widzisz palik, do ktrego jest przymocowany Chomp? Nad nim czeka ci trzecia
monetka.
d. Widzisz mostek koo krat z przejciem, przez ktre si idzie na gr? Pod nim czeka
ci kolejny pieniek.
e. i f. Znajdziesz je na terenie z palikami, po ruszajcym si mostku, ale przed przejciem
z kratami.
g. Tu po przejciu przez kraty, stoisz na przeciw zbocza. Na nim ley kolejna czerwona
monetka. Moesz j zdoby atwo zjedajc od gry, ale take troszk si trudzc, i
zgarn j od dou.
h. Pamitasz drzewo na latajcej wyspie? Znajdziesz go nad nim.
5. Mario Wings To The Sky
Bdc ju zaopatrzonym w latajcy czepek(patrz dzia szsty), dosta si ponownie na
latajc wysp. Tutaj za czapk, i wskocz do dziaa. Wystrzel si w stron wiszcych
w powietrzu k z monet. K jest w sumie pi, a ty musisz przelecie przez rodek
kadego z nich. Gdy to zrobisz, dostaniesz gwiazdk.
6. Behind Chain Chomp's Gate
Podejd do Chompa. Widzisz palik, ktrym jest przymocowany do ziemi? Musisz go
wbi dupnym ciosem w ziemie. Powtrz akcj trzykrotnie a uwolnisz besti, ktra rozbije
krat za ktr ukrywa si szsta gwiazdka.
7. Zbierz 100 monet.
Da si zrobi. Szczeglnie e monet jest tutaj o wiele wicej ni sto. Warto natomiast
zauway, i w miejscu gdzie twj licznik pokae magiczn liczb 100, pokae si
gwiazdka. Wic lepiej by nie byo to w powietrzu. Z tego prostego powodu, radz ci
wpierw zgarn pieniki z powietrza wystrzeliwujc si z latajcej wyspy. Bdzie ich
tam 45. Dalej, zgarnij ponownie wszystkie czerwone monetki, co ci da kolejne 16
punktw. Teraz zgarnij rzdek monetek z pod pierwszego mostu. Przebiegnij si na sam
gr gry, a powiniene zgarn jeszcze kolejne 12 monetek. Powiniene ju powoli
podchodzi pod 80. Pamitasz teren gdzie ukazywaa si gwiazdka, po zebraniu
wszystkich czerwonych monetek? S tam wystajce z ziemi paliki, jak i par Goomba.
Pozbd si stworkw, i przebiegnij piciokrotnie wok kadego z palikw. Jeeli
zrobisz to poprawnie, kady z nich powinien wyplu po pi monetek. W tym momencie
bdziesz mia mniej wicej 95 monetek. Gdzie zdobdziesz ostatnie pi to ju twoja
sprawa, byleby na ziemi. W sumie niedaleko palikw, jest ronie par kwiatkw, wok
ktrych ley jeszcze 8 monetek. Spokojnie je zbierz, zgarnij ostatni gwiazdk i
zapamitaj stan gry.

2 - Whomp's Fortress
1. Chip Off Whomp's Block
Po rozpoczciu planszy, podobnie jak w pierwszej, musisz si dosta na jej gr. Wskocz
przed sob na pierwsz krawd, tu saltem w ty (A+Z) jeszcze wyej, i pobiegnij skon
brzow ciek wyej. Mi kwiatka pirani. I przejd wzdu ciany, bd po
zapadajcych si blokach dalej. Teraz przejd po krccym si mocie. Mi przewalajce
si mae Whompy, i wjed wind na szczyt wyspy. Bdzie tu na ciebie czeka duy
Whomp. Pogadaj z nim, i przygotuj si do "walki". Zabawa polega na podbieganiu pod
niego, by si przewrci. Gdy bdzie lea, wskocz mu na plecy, swoim dupnym ciosem,
aby go zrani. Powtrz akcj trzykrotnie, a dostaniesz gwiazdk.
2. To The Top Of The Tower.
Ponownie wejd na sam szczyt planszy, przy czym, teraz zauwa e w miejscu gdzie
poprzednio stoczye bitw z cega, wyrosa pozostaa cz zamku. Wejd na jej szczyt,
po ruszajcych si platformach, i uwaaj by nie spad. Na grze zgarnij nagrod.
3. Shoot Into The Wild Blue
Od startu, wskocz na pierwszy krawnik, a nastpnie saltem w ty, wyej. Gdy bdziesz
na terenie zalanym wod, odnajd dziako. Aby je otworzy, musisz jak zwykle zagada
z row bombk. Wskocz do dziaka, i wystrzel si przed siebie, tu poniej masztu.
Wyldujesz na platformie poniej. Zjed tu rurk na d, i zgarnij kolejn gwiazdk.
Pewnie wystrzeliwujc si pierwotnie na rurk, stracisz duo ycia, gdy nie jest atwo
si na ni zaapa, ale gwarantuje i jest to moliwe. Here We Go!!
4. Red Coins On The Floating Isle
Nadszed czas na zebranie kolejnych omiu czerwonych monetek. Spokojnie tego
dokonasz, take i w tej, podniebnej planszy:
a. Tu po starcie, jak pjdziesz przed siebie. Przy wysuwajcych si blokach ze ciany.
b. Nad jednym z spadajcych Thwompw. Wskocz mu na plecy, i dalej po monetk.
c. Za kwiatkiem pirani, tu obok zapadajcego si mostku.
d. Na cienkiej krawdzi przy krccym si mocie.
e. Na zboczu, poniej krccego si mostu. Niedaleko dziaa.
f. Sta na kocu krccego si mostku, i zgarnij j gdy bdziesz pod ni.
g. i h. Bdc na samej grze, potraktuj stojc w pionie desk z kopa. Gdy ta si
przewrci, przejd po niej dalej, na krcce si platformy. Znajdziesz na nich dwie
ostatnie monetki. Gwiazdka pojawi si koo miejsca gdzie zaczynasz plansze.
5. Fall Onto The Caged Island
Po rozpoczciu grania na planszy, wskocz na najblisze ci drzewo. Wyleci z niego sowa,
ktrej stp bdziesz si mg chwyci. Wystarczy e podskoczysz w gr, w miejscu
gdzie bdzie jej cie. Gdy Mario si chwyci jej stp, bdziesz mg ledwo, ale to
dosownie ledwo, kierowa jej lotem. Skieruj si w kierunku wiszcej w powietrzu klatki,
i gdy ujrzysz z powietrza cie spadajcy do jej wntrza, pu sow, i wylduj w rodku,
zgarniajc gwiazdk. Dla Hardcorowcw mog si pochwali, i ja si tam dostaem za
pomoc dziaa.
6. Blast Away The Wall
Dosta si ponownie do dziaka, i przekr je troch w prawo. Widzisz skone zbocze, na
ktrym ley czerwona monetka? Po jego prawej i lewej stronie s dwa cienkie mury.
Twoim celem jest, wystrzeli si w rg tego po prawej. Jeeli prawidowo trafisz Mariem
w sam koniuszek, ten si rozwali, i w jego miejscu bdzie na ciebie czeka gwiazdka.
7. Zbierz 100 monet.
Tu nikomu nie zazdroszcz, gdy mona atwo spa, przez co trzeba bdzie zbieranin
zacz od nowa. Mimo wszystko, zacznij wpierw od wystrzelenia si na platform gdzie
bya trzecia gwiazdka. Nastpnie zbierz czerwone monetki. Pod platform gdzie bya
trzecia gwiazdka jest przycisk, aktywujcy szereg niebieskich monet. Wcinij go, i
nastpnie je zgarnij. Zbierz jeszcze pudeko lece w tym miejscu, i rzu nim o jakiego
kwiatka pirani, zyskujc kolejn niebiesk monetk. Na samym starcie planszy, take
moesz to zrobi. Powiniene mie ju koo 70 monetek. Teraz pjd w miejsce gdzie
chodz sobie dwa Whompy. Z obydwu da si wycign po 10 monet (w opisie wrogw
jest napisane, jak). Dobijesz tym samym do 90 monet. Ostatnie dziesi znajdziesz na
krccych si wyspach na grze planszy. Zgarnij nagrod i zapamitaj stan gry.

3 - Jolly Roger Bay
1. Plunder On The Sunken Ship
Po rozpoczciu planszy, pjd przed siebie, i zanurkuj w wodzie. Popy przed siebie, i
gdy ujrzysz lec na dnie d, zanurkuj do niej. Z jednego z okien, przy pokadzie
bdzie wystawa wgorz. Poczekaj a odpynie, w wpy do dziury. Bdziesz w rodku
odzi. Na jej 'grze' bdziesz mg ykn troszk powietrza. Majc peen pasek ycia,
spy na d, i rozejrzyj si dookoa. Powiniene zauway cztery skrzynie. Musisz je
otworzy w konkretnej kolejnoci. Jeeli raz natrafisz na z skrzyni, bdziesz musia
zacz proces od nowa. Nie jest to trudne, wic ycz powodzenia!
2. Can The Eel Come Out To Play?
Wskocz do wody, i popy nad teren gdzie uprzednio lea statek. Ten, jak widzisz, teraz
si wynurzy. Zanurkuj pod niego i odnajd wystajc z ciany, gow wgorza. Podpy
pod ni, a sprowokujesz zwierze by wypyno z swej kryjwki. Na kocu jego ogona
znajdziesz gwiazdk. Teraz wystarczy dobry timing, a trafisz w ni. Gdy j dotkniesz,
urwie si z ogona wa, i wylduje w spokojnym miejscu, gdzie bdziesz mg j na
luzie zgarn.
3. Treasure In The Ocean Cave
Ponownie zanurkuj w otcha. Niedaleko dna znajdziesz jam w cianie. Bdzie si
charakteryzowaa otoczk z pienikw. Wpy do niej, i wyjd z jej drugiej strony.
Znajdziesz si w jaskini. Dojd na jej koniec, uwaajc na przewalajce si filary.
Znajdziesz tu cztery skrzynie. Tak jak poprzednio w statku, bdziesz je musia otworzy
wedug podanej kolejnoci. Wpierw tylni, potem t po lewej od niej. Potem t tylni po
prawej, a na koniec t najbliej Ciebie. Rzecz nie jest trudna, i spokojnie wpadniesz
samemu na prawidow kolejno.
4. Red Coins On The Ship Afloat
a. Pierwsz znajdziesz na grze filaru, koo rowej bombki.
b. do e. Znajdziesz je poukrywane w muszlach, w pierwszym obszarze.
f. do h. Czekaj na ciebie na powierzchni odzi.
5. Fire to the Stone Pillar
Wskocz na najblisz od startu, po prawej stronie, platform. Bdzie na niej staa rowa
bombka. Zagadaj z ni a otworzy ci dziao. Wskocz do niego, i wystrzel si przed siebie,
na rodkowy z trzech supw. Z niego z kolei wyskocz na pk po lewej, nad ktr wisi
ta skrzynka. Znajdziesz w niej kawaek zotej gwiazdki.
6. Through The Jet Stream
Rwno pod odzi, na samym dnie, znajdziesz wentyl, z ktrego ucieka powietrza. Na
jego rodku czeka na Ciebie gwiazdka. Jeste niestety za lekki, by dobrn do niej w
zwyky sposb. Na platformie z row bombk, znajdziesz czapk zamieniajc ci w
metalowego Maria. Spadnij nim na samo dno, i zgarnij gwiazdk.
7. Zbierz 100 monet.
Hmm, sytuacja jest w miar klarowna. Musisz zebra praktycznie wszystkie pieniki w
caej planszy. Zacznij od czerwonych. Potem zajmij si tymi w jaskini, nie pomijajc
przycisku wywoujcego niebieskie monetki po prawej od jej wejcia. Zabij tam
wszystkie Goomby, i zgarnij krg monetek niedaleko skrzynek. Ponownie wr do
gwnego pomieszczenia, a w drodze do niego, zgarnij monetki pywajce w wodzie.
Kolejny krg monet, znajdziesz wok trzech ogromnych filarw. Ostatnie czekaj na
ciebie, na ciece do odzi.

4 - Cool, Cool Mountain
1. Slip, Sliding Away.
Czwarta plansza zaczyna si cakiem przyjemnie. Widzisz przed sob domek z
kominkiem, tu po tym gdy zaczniesz plansz? Wskocz do niego. Wyldujesz w pokoju,
z wyjciem na duy zjazd. Zjed nim na sam d, a po wyjciu z domku, dostaniesz
gwiazdk. Moesz take skrci sobie swj zjazd. Mianowicie, po drodze, napotkasz si
na rzd monet, wchodzcy w cian. Pojed nim, a przejedziesz przez ni, zgarniesz dwa
ycia, i wyldujesz w kocowym pomieszczeniu.
2. Li'l Penguin Lost
Pamitasz jak wychodzie z domku na dole duego pingwina? To jest mama pingwin.
Zgubia swoj pociech, a ty j musisz dla niej odnale, w zamian za gwiazdk.
Pociech znajdziesz z kolei, na samym pocztku planszy, tu nad kominem. Zgarnij j, i
zjed na sam d. Niestety nie moesz skorzysta z teleportu. Oddaj go mamusi, a
dostaniesz wynagrodzenie.
3. Big Penguin Race
Podobnie jak w przypadku pierwszej gwiazdki, z t rnic, e gdy teraz wskoczysz do
komina, to spotkasz tam wspzawodnika w postaci pingwina. Zagadaj z nim, i wygraj
wycig, dojechawszy pierwszy na sam d. Niestety nie moesz skorzysta ze skrtu,
gdy pingwin uzna e go oszukae.
4. Frosty Slide For 8 Red Coins
a. Pierwszego znajdziesz na drzewie tu koo startu.
b. Rozpocznij zjedanie, i w miejscu gdzie bd barierki po lewej i prawej, zeskocz w
prawo na d. Zjed kawaek zboczem, i zgarnij na maej pce czerwon monetk.
c. Kolejna, bdzie schowana przy cianie niedaleko bawana bez gowy. Musisz si
cofn kawaek stokiem.
d. T take znajdziesz koo bawana, tyle e przy windzie.
e. Za rogiem, niedaleko mamy pingwina.
f. Na mostku, take niedaleko mamy pingwina.
g. Na drzewie po wyjciu z domku, koo mamy pingwina.
h. Ostatni ley nad urwanym mostem, w drodze do cienia gwiazdki. Jak go zdobdziesz,
bdziesz musia long jumpem przeskoczy na drug stron mostu, by zgarn gwiazdk.
5. Snowman's Lost His Head
Od startu, wskocz na grk gdzie by may pingwin, i zejd troch niej. Znajdziesz
gow bawana. Zagadaj do niej, a powie ci by j poprowadzi do korpusu. Nim zacznie
jecha, wbij na lizg, i dojed jako pierwszy pod same stopy reszty bawana na sam d.
Chwile potem, gwka wskoczy na swoje miejsce, a ty dostaniesz gwiazdk.
6. Wall Kicks Will Work
dosta si na d planszy, w miejsce, gdzie wychodzie z domku. Po lewej znajdziesz
wind. Wjed ni do poowy, i pogadaj z row bombk, by ci otworzya dziako od
rakiety. Zjed wind na d i wskocz do dziaa. Widzisz platform z drzewkiem na
przeciwko? Wyceluj troch ponad drzewo, tak by Mario spad prosto na nie, a nie
wylecia w sin dal. Zejd z drzewka, i pod cienk ciek dalej. Rozwal par wrogw,
i przeskocz nad przepaci. Zerknij na cian, jak s uoone pki, i jak si bdziesz
musia poodbija eby dosta si na sam gr. Krtki poradnik:
Na pocztku wybij si zwykym skokiem z ziemi, a nastpnie odbij si od ciany, by
wyldowa na rodkowej pce. Biegnij od jej dou, na jej koniec. Musisz na nim
wykona salto w przd, czyli musisz zdy wykona na pce kombinacje A+A+A. W
Locie, odbij si od ciany, a wyldujesz na prostej lodowej ciece do gwiazdki. Uwaaj
by nie spad. Poruszaj si powoli.
7. Zbierz 100 monet.
To bdzie easy done. Na samym zjedzie zapiesz 75 monet. Zrb go najpierw. Teraz
moesz zjecha zwyczajnym zjazdem z samej gry. Aby si dosta z powrotem na gr,
wystarczy e staniesz na kocu urwanego mostu, a zostaniesz przeteleportowany na gr.
Tym sposobem atwo podbijesz do 90. Teraz wystarczy zebra par czerwonych
monetek, i setka bdzie murowana.

5 - Big Boo's Haunt.
1. Go On A Ghost Hunt
Tu po rozpoczciu planszy, wejd przez drzwi do rodka budynku. Jak widzisz, nie
masz dostpu na wysze pitro z prostego powodu, braku schodw. Po wa do
wszystkich pomieszcze na parterze i pozbd si wszystkich maych duszkw. Wyjd z
rezydencji, i obejd j od tyu. Znajdziesz tam kolejne drzwi, wejd i zabij kolejne dwa
duszki. Jeeli wykonasz to poprawnie, w holu wyrosn schody, i dostaniesz gwiazdk.
2. Ride Big Boo's Merry - Go - Round
Widzisz domek stojcy po lewej od startu? Wejd do niego, i nie zwaywszy na oko,
zjed wind na d. Przejd par pomieszcze dalej, a w jednym z wod, wejd do
rodkowego pokoju. Zmierz si z wyskakujcymi duchami, a pod koniec z duym
duszkiem, by dosta gwiazdk.
3. Secret of the Haunted Books
W holu rezydencji wejd na pierwzsze pitro, i przejd przez drugie drzwi po lewej
stronie. Przebiegnij uwaajc na gow przez cay korytarz. Na jego kocu bd
wystaway ze ciany trzy ksiki. Wbij je w odpowiedniej kolejnoci w cian (nie
zdradz jakiej, bo jest prosta), by otworzy sobie nowe przejcie. Przejd przez nie i
zgarnij gwiazdk.
4. Seek the 8 Red Coins
a. i b. Znajdziesz na czubku szaf, w jednym z pokoi.
c. Za biegajcym za tob pianinem. Pozwl mu kawaek odbiec, nastpnie zgarnij co
twoje.
d. i e. W pokoju z 'wstajcymi' trumnami. Przebiegnij po jednej ze stron, a wstan.
f. Na drugim pitrze znajdziesz pokj z czerwon siateczk z dziurami. Przejd po niej,
nie spadajc, na drugi koniec pokoju, gdzie bdzie na ciebie czeka pieniek.
g. W jednym z pokojw, bdzie na ciebie czeka tam gdzie duszek zajmuje prawie ca
wystajc ze ciany pk. Uwaaj by nie spad, bo bdziesz si musia wraca ca
drog.
h. wejd na pierwsze pitro i przejd przez pierwsze drzwi po prawej. Z szafy wyleci w
twoj stron par ksiek. Olej je, i pjd za szaf. Ujrzysz monetk lec na kracu
zapadajcej si platformy. Szybko go zbierz, i wyjd na hol po nagrod.
5. Big Boo's Balcony
Wejd do domu, na pierwsze pitro. Przejd przez pierwsze drzwi po prawej, i zniszcz
ksiki ktre ci bd chciay trafi. Wejd na podwyszenie, i wybij si tak, by po
odbiciu si od ciany, wlecie na pk lec powyej. Nie bdzie to na pocztku atwe,
ale da si zrobi. Na grze przejd przez drzwi, a wyldujesz na poddaszu. Rozejrzyj si
wok, a zauwaysz e jest tylko jedne wyjcie, i jeden obraz. Przejd przez drzwi, a
wyjdziesz na balkonik, gdzie czeka na ciebie Big Boo. Stawaj do niego plecami, a gdy
podleci, wykonaj atak dupny z podskoku. Musisz go uderzy par par razy, a skapituluje.
Gwiazdka pokae si rwno na dachu nad tob. Nie sposb jest si tam dosta z tego
miejsca, a wic przeczytaj dokadnie co teraz napisz. Patrzc od strony drzwi
balkonowych przed siebie, popatrz w lewo. Zobaczysz drugie 'poddasze' wychodzce z
duego dachu. Musisz si dosta na czubek tego poddasza za pomoc dugiego skoku,
wciskajc podczas biegu Z+A. Dostae si? Ok, teraz zerknij z powrotem na daszek nad
ktrym czeka gwiazdka. Musisz si tam dosta za pomoc kolejnego dugiego skoku.
Tym razem manewr bdzie trudniejszy, gdy ldujesz na liskim dachu, i masz zaledwie
chwilk by wykona dalszy skok, by Mario si nie zelizgn z dachu. Jeeli ci si uda,
czeka ci w nagrod gwiazdka i jedno ycia. Jeeli nie, to prbuj dalej, kiedy si uda.
6. Eye To Eye In The Secret Room
By zdoby t gwiazdk, musisz mie udostpniony Vanish Cap. Ponownie si dosta do
pokoju, z ktrego trzeba si odbi ze ciany, by wlecie na poddasze. Jest w nim jeszcze
trzecie wyjcie, tu obok czerwonej monetki. Przejd przez drzwi, a ujrzysz przed sob
niebiesk skrzynk z czapk niewidk. Za j na gow, i wr do poprzedniego
pokoju. Za pierwszym skokiem dosta si na poddasze, i przejd przez obraz z
namalowanym duszkiem. W ukrytym pomieszczeniu znajdziesz ogromne, krcce si
oko, wraz z par duszkw i kolejn czapk niewidk. Pozbd si duszkw, i przebiegnij
par kek wok duego oczka. Te, gdy umrze, wypluje z siebie kolejn gwiazdk.
7. Zbierz 100 monet.
Jest to chyba najatwiejsza plansza, w ktrej mona zebra naprawd spor ilo
monetek. Wpierw proponuje wykona czynno ktr, robie przy pierwszej gwiazdce.
Pozbd si wszystkich duszkw, gdy kady z nich wypluwa z siebie pitaka. Dalej,
zgarnij wszystkie czerwone monetki, i dosta si na strych(poddasze). Znajdziesz tu
przycisk aktywujcy zestaw niebieskich monetek. Zgarnij je podchodzc tym samym pod
setk monet. Brakujc reszt moesz uzbiera z pajkw wok domu, czy innych oko
podobnych stworw. Powodzenia!

6 - Hazy Maze Cave
Hmm, to jest cika do opisania plansza, gdy si strasznie wije, i nie ma konkretnych
punktw zwrotnych, std mj opis moe by nieco niejasny, za co z gry przepraszam.
1. Swimming Beast In The Cavern
Patrzc od startu, pjd w lewo, przeskocz przez przepa, i przejd przez drzwi. W tym
pomieszczeniu, pokieruj si cienk ciek w prawo, nie przechod przez drzwi, a skieruj
si w zamian w stron krawdzi za ktr jest tunel, z ktrego wypadaj systematycznie
kolejne kamienie. Wyskocz z krawdzi tu po tym, jak jeden z kamieni spadnie na d,
by wyldowa, i schowa si przy cianie, nim nadejdzie drugi. Pjd prosto przed
siebie, uwarzajc na nowo spadajce kamienie, skr w prawo, i przejd przez drzwi.
Wejd na kolorow platform (to jest winda) i zjed ni na sam d. Wyldujesz w
sporym pomieszczeniu, z pywajc porodku besti z loch ness. Podpy do niej, i wejd
jej na plecy. Uderz j z pupy, by ta zanurzya gow, by nastpnie na ni wej. Stojc jej
na gowie, bestia bdzie pyn w kierunku, w ktrym s skierowane oczy Maria. Skieruj
j na wysp porodku pomieszczenia, i zeskocz na ni. Zgarnij gwiazdk.
2. Elevate for Eight Red Coins
Od startu, pjd w prawo (nie w lewo), i po paru przeszkodach przejd przez drzwi.
Zjed rurk na d. Wyldujesz w pomieszczeniu, gdzie ukrytych jest osiem czerwonych
pienikw. Mog si wydawa do upierdliwe do zdobycia, ale wystarczy by
cierpliwym. Wejd po paru pierwszych schodkach na gr, by wskoczy na platform z
strzakami. Stajc na nich, zmieniasz kierunek poruszania si platformy. Zgarnij tu cztery
czerwone coinsy. Bd ukryte pod trzema wiszcymi w powietrzu blokami, jak i na
jednej pce. Majc pierwsz czwrk, przejed pomieszczenie dookoa, do rurki
wiszcej nad pk. Wejd po niej na gr, i przejed si klockiem po caym
pomieszczeniu. Na jego trasie napotkasz cztery kolejne monetki, kompletujc zarazem
osiem. Gwiazdka bdzie czeka na ciebie na dole pomieszczenia.
3. Metal Head Mario Can Move
Ok, kierujc si drog z pierwszej gwiazdki, wbij si do pomieszczenia z pywajcym
dinozaurem. Po zjechanie tam wind, za metalow czapk (jak j zdoby, masz
napisane w szstym rozdziale, a to akurat jest cakiem blisko przy okazji). Jako Metal
Mario, pobiegnij ciek, prowadzc do jeziorka, i dalej a do fioletowego przycisku
lecego pod wod. Wcinij go, a czerwone kraty si otworz torujc ci drog do
kolejnych drzwi. Przejd przez nie. Widzisz gwiazdk na kocu pokoju? Rzecz niby
banalna, ale nie taka atwa do zrobienia. Musisz z long Jumpa wyskoczy tak, by
zatrzyma si na cieniutkiej wysepce, a z niej kolejnym dolecie do celu. Przy okazji z
przerw w pododze bd wylatyway pajki. Jednego moesz rozwali w zamian za trzy
monetki, ale reszty nie ma po co, gdy jest ich nieskoczenie wiele. Zgarnij gwiazdk i
zapamitaj stan gry.
4. Navigating the Toxic Maze
Ta i nastpna gwiazdka, odbywaj si w sumie w podobnych miejscach. Zacznijmy
jednak od opisania sposobu dotarcia do Toxic Maze'u. Dosta si wpierw do
pomieszczenia gdzie zdobywae osiem czerwonych monetek. Znajdziesz tam drzwi,
prowadzce do jamy w ziemi. Wskocz do niej, a wyldujesz w labiryncie z zatrutym
powietrzem. Szybko za czapk Metal Maria, by nie traci ycia, i odnajd przycisk
wywoujcy niebieskie monety. Wcinij go i pod ich ladem. Doprowadz ci do wnki
w cianie. Tutaj bdziesz musia si dosta nastpnym razem, teraz rozejrzyj si wok a
powiniene ujrze, i po prawej jest kolejna jama. Wskocz do niej, i przejd przez drzwi.
Skorzystaj z windy i zgarnij na kocu wycieczki czekajc gwiazdk.
5. A - Maze - Ing Emergency Exit
Podobnie, jak w poprzednim przypadku dosta si do Toxic Maze. Wpierw pjd do
pomieszczenia gdzie zdobywae czerwone monetki. Znajdziesz tam drzwi, prowadzce
do jamy w ziemi. Wskocz do niej, a wyldujesz w labiryncie z zatrutym powietrzem.
Szybko za czapk Metal Maria, by nie traci ycia, i odnajd przycisk wywoujcy
niebieskie monety. Wcinij go i pod ich ladem. Wskocz do jamy, i przejd przez
drzwi. Zap si wiszcej pod sufitem czerwonej siatki, i skieruj si ciek tych
monetek w prawo. Uwaaj na nietoperza, ktry bdzie mg prbowa ci strci, i
zeskocz pod koniec na wiszc w powietrzu wysepk z gwiazdk.
6. Beware of Rolling Rocks
Od startu, pokieruj si do miejsca gdzie spadaj kamienie. Mi je, i sta przed drzwiami,
za ktrymi czeka winda, jadca na d do pomieszczenia z jeziorkiem. Nie przechod
przez nie. Rozejrzyj si dobrze wok siebie, a powiniene ujrze nad drzwiami dwie
wnki w cianie. Dosta si do nich wall jumpem. W jednym znajdziesz gwiazdk.
7. Zbierz 100 monet.

7 - Lethal Lava Land
1. Boil the Big Bully
Cwaniaczek znajduje si na platformie z drugiej strony planszy. Moesz si tam dosta
od dwch stron. Od lewej i prawej. Lew naley pj przez pole na ktrym s czerwone
monetki, praw, przez zawi cienk drk i zanikajce w lawie kwadratowe pola.
Typek wyglda jak dua bomba, i bdzie si stara zepchn ciebie z platformy. Nie
moesz mu na to pozwoli. Najprostsz metod by si go pozby, jest podskok i kopniak.
Powtarzaj ten ruch dopki kulka nie wylduje w lawie. Po wygranej uka si schodki,
prowadzce na gr platformy z gwiazdk. Musisz po nich szybko wej, gdy si
zawalaj.
2. Bully The Bullies
Pamitasz jak si szo do big bullyego w poprzedniej gwiazdce? Ponownie wybierz
praw drog, i zatrzymaj si przy platformie z trzema maymi bczkami. Musisz je
strci na d. Gdy bdziesz je mia z gowy, spadnie z nieba Big Bully, po raz drugi.
Pokonaj go po raz drugi, a w nagrod dostaniesz gwiazdk.
3. 8 Coin Puzzle With 15 Pieces
Od startu pjd przed siebie, potem w lewo, jeszcze raz w lewo, przejd przez mostek na
platform z okiem, z niej dalej na zanurzajc si platform w lawie, poczym wskocz na
ruszajce si po lawie klocki z twarz Bowsera. Znajdziesz na nich wszystkie osiem
monetek, za jednym razem. Musisz jedynie uwaa by nie wpa do lawy. Powodzenia!
4. Red Hot Log Rolling
Zaczynajc plansz, bdziesz mia przed sob jej oddzielon kratami cz. Za ni czeka
na ciebie czwarta gwiazdka. By si tam dosta, pjd przez bramk w lewo, potem w
prawo, do platformy z dwoma bkami. Zeskocz z niej, na pywajca w lawie metalow
tratw. Dosta si ni na drug stron, uwaajc na wylatujce z lawy strumienie ognia.
Jeeli masz do ycia, wyskocz z tej platformy long jumpem w stron gwiazdki, Mario
tam nie doleci, i wleci do lawy. Wlatujc do niej, wyleci na par metrw w powietrze, i
gdy bdzie lecia, nakieruj go tak, by spad na platform z gwiazdk. Jeeli nie chcesz
'oszukiwa' musisz si przej po krccych belkach i innych przeszkodach by si tam
dosta. Miego!
5. Hot - Foot It in the Volcano
T i nastpn gwiazdk, naley zgarn wewntrz wulkanu. Wskocz do niego z
ruszajcej si platformy, w momencie gdy nie bdzie zion ogniem. Bdc w rodku,
pjd w kierunku przeciwnym do ruszajcej si pki. Wejd na sam gr, ciek przy
cianie, i wskocz na kolejne wysepki wiszce w powietrzu. Nimi jeszcze may kawaek, i
dalej jeszcze par metrw po cienkiej drce. Na jej kocu wskocz na rurki. Poskacz
midzy nimi, i spadnij na pk, z 'ruinami' i wrd nich czekajc gwiazdk.
6. Elevator Tour in the Volcano
Dosta si podobnie jak poprzednio, do wntrza wulkanu. Pjd za siebie, i wskocz na
ruszajc si platform. Uwaaj, gdy w trakcie jazdy, bdziesz musia przeskoczy z
niej na kolejn. Z tej drugiej z kolei wybij si na rurk wiszc w powietrzu. Rurk
wdrap si na sam gr, i zeskocz na platform z ognikami. Uwaaj by ci nie strciy, i
wskocz na kolejn rurk. Wyskocz z jej koca na jeszcze jedn wysepk, i teraz powoli i
ostronie, wskakuj na te malutkie, uwaajc by nie spad. Na ostatniej zgarnij gwiazdk.
7. Zbierz 100 monet.
Uzbieranie stu monetek nie jest takie trudne, jak si moe wydawa. Zaczynajc plansz,
wcz pit misj, dziki czemu na kocu platformy na ktrej zaczynasz, pojawi si
skrzynka z zawart w rodku muszl koopy troopy. Moesz dziki niej sobie pojedzi
po lawie, i zebra przedtem niedostpne monety. W sumie na powierzchni planszy mona
zebra koo 90 punktw, a reszt spokojnie uzbierasz w samym wulkanie.

8 - Shifting Sand Land
1. In The Talons Of The Big Bird
Po rozpoczciu planszy, omi grk, i przejd przez labirynt z walajcymi si
skrzynkami. Uwaaj by takowa ci nie zgniota, czy nie strcia do piasku. Gdy
wyjdziesz na otwarty teren, pogadaj z row bombk, i zerknij w powietrze. Powiniene
zauway due ptaszysko z gwiazdk w apskach. Wejd na najbliej stojcy wysoki
filar, i zaczekaj a ptak podleci. Wytr mu gwiazdk z rki, poczym j zgarnij.
2. Shining Atop The Pyramid
Na samym czubku piramidy jest wnka z gwiazdk. By dosta j w normalny sposb,
musisz do niej doj cienk ciek idc wzdu piramidy. Ja proponuje wersje
skrcon. Wskocz do dziaa i wzbij si w powietrze majc zaoon Wing Cap. Podle do
piramidy od strony gdzie jest gwiazdka, i wle prosto na ni.
3. Inside The Ancient Pyramid
Pamitasz gdzie bya poprzednia gwiazdka? Rwno pod ni byo zejcie do wntrza
piramidy. Wejd do niej. W rodku, musisz si wspi na sam gr. Nie bd tu
opisywa drogi, bo w sumie jest jedna. Bdc na grze, zgarnij gwiazdk.
4. Stand Tall On The Four Pillars
To pierwsza z serii bardziej mczcych gwiazdek do zdobycia. Na pustyni s
poustawiane cztery ogromne czerwone filary. Wzbij si w powietrze, i dole do kadej z
nich. Rzecz polega na tym, i musisz na kadej z tych czterech, przystan na samej
grze przynajmniej na chwilk. Jeeli tego dokonasz, czubek piramidy si rozsadzi,
otwierajc nowe wejcie. Wpadnij do nowo powstaej jamy. W rodku wyldujesz na
windzie, ktra momentalnie zacznie zjeda na d. Bd gotowy by w kadej chwili z
niej zeskoczy, do otworu w czerwonym 'kwadracie'. Stojc w otworze, zjed na d, a
wyldujesz w grobowcu. Podejd do ciany a zagada do ciebie tajemniczy gos. Chwil
potem staniesz do walki z dwoma domi. Obie maj po swojej wewntrznej stronie
ukryte oko. Gdy bdzie otwarte, musisz je w nie kopn. W sumie, musisz obie gaki
oczne skopa trzy razy by wygra ca walk. To jak one si poruszaj, jest atwe do
przewidzenia, gdy powtarzaj ten sam manewr w kko. Musisz uwaa by ci nie
zrzuciy z platformy. Powodzenia!
5. Free Flying For 8 Red Coins
a. Pierwsza moneta jest rwno za tob, po tym jak zaczniesz plansze.
b. Drug znajdziesz w jednej ze skrzy pod daszkiem.
c. trzecia si wala po labiryncie z walajcymi si skrzyniami.
d. Czwarta ley w maej kauy niedaleko rowej bomby. Musisz uwaa by ci ptak
czapki nie ukrad, gdy bdziesz w wodzie.
e. do h. Bd w powietrzu, w ramach czterech filarw. Nie ma w tym nic trudnego by je
zapa. Gwiazdka si pojawi na kamiennej budowli koo startu. By j zapa, musisz tam
wlecie.
6. Pyramid Puzzle
Ponownie dosta si do piramidy. W rodku dojd na sam gr, tam gdzie zdobywae
drug gwiazdk. Sta w miejscu gdzie zaczyna si sypa piasek. Bdzie tam wysepka z
t monetk. Zap j, a pokae si numerek jeden. W sumie monetek jest pi, i le
one wanie na tej piaskowej drodze. Nie trudno je zabra, gdy natykasz si na nie po
kolei. Idc korytem penym piasku musisz jedynie uwaa na to by si w nim nie
pogry. Uratuje ci przed tym podskakiwaniem. Gdy zbierzesz ca pitk, gwiazdka
pokae si na ujciu 'rzeczki'. Miego apania!
7. Zbierz 100 monet.
Hmm... podobnie jak w poprzedniej planszy, musisz wpierw uzbiera wszystkie pieniki
walajce si na gwnym terenie, wcznie z czerwonymi, dopiero potem moesz sobie
pozwoli na wskoczenie do piramidy. Na terenie wok niej moesz spokojnie uzbiera
70. Po samym wejciu do piramidy, czeka ci niebieski przycisk. Wcinij go a dostaniesz
w zamian trzy niebieskie monetki, warte pitnacie zwykych. W samej piramidzie
mona w sumie uzbiera koo 60, z tym ryzykiem e gdy wpadniesz do ruchomych
piaskw, to zginiesz.

9 - Dire, Dire Docks
1. Board Bowser's Sub
Na Samym pocztku zanurkuj na samo dno, i popy tunelem dalej. Dopyniesz nim do
bazy Bowsera. Widzisz trzymajc si na powierzchni wody, d podwodn? Musisz si
dosta na jej pokad by zgarn gwiazdk. eby si tam dosta musisz wcisn przycisk
aktywujcy skrzynki, po ktrych bdziesz si mg dosta na pokad.
2. Chests In The Current
Jak zaczniesz gra, zanurkuj na samo dno, i rozejrzyj si wok siebie. Powiniene
zauway cztery skrzynki. Musisz je otworzy wedug odpowiedniej kolejnoci. Wpierw
zaatakuj t przy muszli, potem t od tej po lewej, kolejn znowu po lewej, a nastpnie t
przed wirem. Musisz jednak uwaa by ten ci nie wcign. Gdy otworzysz ostatni,
wyleci z niej gwiazdka.
3. Pole Jumping For 8 Red Coins
Po starcie, dosta si do drugiego pomieszczenia, gdzie poprzednio pywaa d
podwodna. Jak teraz zauwaysz, jej ju nie ma, ale za to pojawiy si jedce pod
sufitem prty. Poodbijaj si od nich tak, by zgarn wszystkie osiem monetek. Nie bd
tego tutaj opisywa, bo zajoby to drugie tyle opisu. Musisz zwyczajnie poprbowa.
Przy okazji, nie masz jak zgin, gdy jest sama woda.
4. Through The Jet Stream
Ponownie pjd do pomieszczenia, gdzie przedtem staa d podwodna, i zanurkuj z
samej gry w miesjcu gdzie wypywaj bbelki. Powiniene zauway wiksze okrgi.
Przepy przez pi takich pod rzd, a pojawi si gwiazdka.
5. The Manta Ray's Reward
Po rozpoczciu planszy zanurkuj, i odnajd pywajc paszczk. Zauwa i zostawia ona
po sobie, w wodzie okrgi, podobne do tych co przy gwiazdce czwartej. Przepy przez
pi kolejnych, a gwiazdka bdzie twoja.
6. Collect The Caps
Dosta si ponownie w okolice gdzie zgarniae czerwone monetki. Widzisz skrzynk z
niebiesk czapk? To dobrze, jak widzisz, to j za i wskocz do wody. Popy na samo
dno, a konkretniej w kierunku gwiazdki za czerwonymi kratami. Jeeli si postarasz, i
bdziesz pyn wystarczajco szybko, to starczy ci czapki niewidki, i zdobdziesz take i
t gwiazdk.
7. Zbierz 100 monet.
Tu czeka ci cisza robota. Musisz zebra praktycznie wszystkie monetki, jakie s w
caej planszy. Zaczn od standardu jakim s niebieskie i czerwone monetki. Dalej dodam,
e parnacie tych znajdziesz przy czarnej dziurze w drugim pomieszczeniu, pod sam
tafl wody koo miejsca gdzie zaczynasz, w przejciu, itp. Itd. Plansza nie jest duo wic
w sumie szybko powinno Ci si skompletowa to czego szukasz.

10 - Snowman's Land
eby si tu dosta, musisz wej do pomieszczenia z lustrami. Widzisz e w jednym
lustrze si odbija si obrazek, ktrego w rzeczywistoci nie ma? Wskocz w miejsce gdzie
by powinien, a wpadniesz do dziesitej planszy.
1. Snowman's Big Head
Jedziemy! Od startu pjd przed siebie. Obejd ca plansz idc przed siebie. Po
pewnym czasie dojdziesz do miejsca, w ktrym wyjedaj dziwne bloki ze ciany
(nieg?). Przeskocz je, i wejd na cian z ktrej one wylatuj. Id dalej ciek, dopki
nie natkniesz si na mostek. Zaczekaj a pingwin przejdzie na twoj stron, i schowaj si
po jego lewej, by przej przez mostek. Czemu? Temu, e jak zrobisz inaczej to bawan
ci zdmuchnie. Id rwniutko z pingwinem na drug stron, po czym wskocz na gr i
zgarnij gwiazdk z czoa bawana.
2. Chill With The Bully
Od startu pjd przed siebie, poczym skr w lewo. Widzisz lodowe podwyszenie z
biaym Bullym na nim? Wskocz tam, i zepchnij typka z platformy w zamian za
gwiazdk.
3. Into The Deep Freeze
Na starcie, obr si o 180 stopni, by ujrze lodowy domek. Podejd do niego od strony
gdzie le monetki. Widzisz wejcie? Wejd. Teraz ulokuj si jakby na rodku cieki, i
wyskocz w gr. Mario powinien si zapa mao widocznej krawdzi. Bdc na dachu,
wpadnij w dziurk obok, by zgarn gwiazdk.
4. Whirl From The Freezing Pond
Pamitasz miejsce gdzie wylatyway ze ciany dziwne bloki niegu? Dojd tam. Zauwa
e po przeciwlegej stronie, jest jakby pka z dwoma tymi skrzynkami. eby si tam
dosta, musisz z tego miejsca wskoczy na gow jednego z Head Hunterw pywajcych
w wodzie. Wywali ci to w powietrze, dziki czemu bdziesz mg si dosta na
pozornie niedostpn pk. W lewej skrzynce jest gwiazdka. Jest take alternatywny
sposb na to by si tam dosta. Moesz si odpowiednio wystrzeli z dziaa przy starcie,
ale nie bdzie to atwe. Dziako te moesz otworzy gadajc z row bombk w rodku
igloo.
5. Shell Shredding For Red Coins
Zbieranie czerwonych monetek w tej planszy naley podzieli na dwie czci. Jedne
zdobywasz pieszo, drugie jadc na muszelce. Wpierw wymieni te, ktre zbieramy
pieszo.
a. Niedaleko startu, id w stron lodowej platformy.
b. Idc od startu w stron czwartej gwiazdki, napotkasz si po drodze.
Nastpne zdobywasz na muszelce:
c. do f. Znajdziesz je na grce po lewej od miejsca gdzie zdobywae muszl Koopy
troopy. Przejed si nim i uwaaj by si nie rozbi na bawanie.
g. i h. Wjed dalej pod lodowe podwyszenie i zgarnij ostatnie dwie monetki, by mc
zebra gwiazdk.
6. Into The Igloo
By dosta si do igloo, moesz skorzysta z trzech drg. Pierwsza, to dobry strza z
dziaa. Druga, gdy bdziesz i po lodowej ciece z pingwinem, na przeciwko gowy
bawana, spadnij na d. Trzecia to, Wskocz znan ci ju metod na skorupk Koopa
Troopa, i wjed do igloo po stromym zboczu. W rodku, pozwiedzaj teren, i znajd
niebieskie nakrycie gowy. Za je, i wr na pocztek planszy. Widzisz gwiazdk za
lodem, na mostku po wejciu? Jako przezroczysty Mario, moesz si tam dosta.
7. Zbierz 100 monet.
Na pocztek uzbieraj wszystkie pieniki poza Igloo. Majc farta, zbierzesz ich koo 80.
Nastpnie wbij si do igloo. Znajdziesz tu spokojnie koo 30 monetek. Da si zrobi.

11 - Wet-Dry World
Wchodzc do tej planszy, moesz automatycznie nastawi poziom wody. Jak? Prosta
sprawa, gdy bdziesz wskakiwa do obrazu, musisz zwrci uwag na miejsce w ktrym
do niego wskakujesz. Jeeli wskoczysz z samej gry, skokiem Z+A, to poziom wody
bdzie wysoki, jeeli z samego dou, to niski, a jeeli na rodku, to zwyczajny.
1. Shocking Arrow Lifts
Heh, gupia sprawa. T gwiazdk, ulokowan w tej skrzynce, powinno si zdoby
poprzez odpowiednie przejcie po ruszajcych si w powietrzu blokach z strzakami.
Mona gr jednak oszuka. Ustaw poziom wody tak, by zatrzymywaa si tu pod tym
blokiem, podpy pod niego i wyskocz w powietrze by go podbi. Gdy wyleci z niego
gwiazda, zrb to co do ciebie naley.
2. Top O' The Town
Wskocz do planszy z salta w ty, by poziom wody by najwyszy z moliwych. Odnajd
rg ktry, bdzie odgrodzony od reszty siatk. Odbij od niego w lewo, i wejd po dwch
schodkach na gr. Przeskocz przepa, i uwaajc na czyhajcego na ciebie fioletowego
typka, wskocz na wiszc w powietrzu desk. Przejd po niej ostronie, nie dajc si
strci elektrodom. Zeskocz z deski na krcc si platform, a z niej z kolei na platform
nad ktr wisi ta skrzynka. Podbij j i zgarnij gwiazdk.
3. Secrets in the Shallows and Sky
Zacznij od najniszego poziomu wody. Znajdziesz w tej planszy pi miejsc w ktrych
musisz rozbi bd przesun jaka skrzynk, by si dowiedzie e odkrye jedno z tych
ukrytych miejsc. S one ukryte w nastpnych miejscach:
a. Pierwszy numerek spotkasz, wsuwajc blok w cian, na najniej pooonym terenie.
Uwaaj na szufelk jedc tu obok, by ci nie wyrzucia w powietrze.
b. W kcie planszy, niedaleko miejsca gdzie wsuwae blok w cian, ley drugi taki sam.
Przesu go w lewo, pod t skrzynk, by ujrze drugi numerek.
c. Wskocz na poprzednio przesunity blok i podbij t skrzynk, dla trzeciego
numerku.
d. Podwysz wod na maksa, i wskocz na may filar, wok ktrego lata elektroda.
Znajdziesz na nim tabliczk informacyjn. Nad nim wisi drugi z kolei do podbicia ty
skrzynek (wiem, niegramatycznie, ale dobrze brzmi). Podbij go dla czwreczki.
e. Pity jest niedaleko czwartego. Rozejrzy si wok a powiniene ujrze duy 'filar'
zrobiony z krat. Nad nim wisi kolejna skrzynka. Dosta si tam i j podbij, by nastpnie
mc zgarn gwiazdk z mostku.
4. Express Elevator -- Hurry Up!
Wskocz do planszy, tak by woda bya minimalna. Rozbij blok, blokujcy wejcie za
kraty. Ter musisz si dosta na sam gr planszy. S dwie drogi by tego dokona. Jedna
to teleport do dziaa, a druga to wyrzucanie si z szufelek tak by wlecie na sam gr.
Teleport do dziaka znajdziesz w rogu jasnego schodkowego filaru, wok ktrego lata
elektroda i na ktrym jest przecznik do zmiany poziomu wody. Dosta si w kadym
bd razie na sam gr krat, jedn z dwch powyej wypisanych drg. Bdc na grze
wskocz na lew wind. Gdy ta zacznie jecha na d, natychmiast z niej zeskocz, spadnij
na d(moesz podczas spadania wcisn Z tu przed uderzeniem w ziemie, by Mario si
nic nie stao), przejd przez dziur, ktr przedtem blokowaa skrzynia, i zaczekaj na
wind a zjedzie. Gdy bdzie na dole, ruszy od razu ku grze. Nie pozwl jej odjecha
samej, wskakujc na ni skokiem a ty - Z+A. Gdy bdzie na grze, zgarnij gwiazdk, i
uwaaj by nie spad j
    • Którą odsłonę Super Smash Bros. 4 kupisz?


    • Wersję na 3DSa67% [2 głosy]
    • Wersję na WiiU33% [1 głos]
    • Kupię obie!0% [0 głosów]
    • Nie kupie żadnej0% [0 głosów]
  • 3 Głosów
    Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
    Rozpoczęto: 11.04.2014

    Archiwum ankiet
  • Aktualnie jest 0 użytkowników i 1 gości
  • Użytkownicy:
    Obecnie na stronie znajdują się:

    • Zarejestrowanych użytkowników: 373
      Najnowszy użytkownik: happyleila
    
      THEOCRACY - Cofnij się w czasie! Zelda Central Mary
    Copyright (c) Mario City 2019. Wszystkie prawa zastrzeżone!
    Mario is © Nintendo. Nintendo properties are trademarks of Nintendo.
    Grafikę na stronę wykonała Marta Fleter